Bedrijven in deze sector hebben moeite om hun personeelsbezetting op peil te houden. Bovendien zal het aantal leerlingen in het voortgezet onderwijs de komende jaren verder afnemen. De campagne kan de bekendheid van de Groen, Grond en Infrasector bij de leerlingen vergroten en laat zien welke kansen en mogelijkheden onze sector biedt. De sector heeft een grote diversiteit aan werkzaamheden die ertoe doen; ze helpen om de maatschappij draaiende te houden, ze zorgen voor voedsel en dragen bij aan een duurzaam Nederland.
Leerlingen interesseren voor sector
Met de campagne richten sociale partners en Cumela zich op vmbo, havo en vwo. Tijdens het vak Loopbaanoriëntatie en begeleiding (LOB) komen leerlingen op het voortgezet onderwijs in aanraking met de sector via informatiefolders, website en opdrachten. Cumela en de sociale partners stimuleren ook de organisatie van bedrijfsbezoeken. Alle scholen in het voortgezet onderwijs krijgen deze week het magazine Primaonderwijs met daarin het artikel ‘Groen, Grond en Infrastructuur, de sector met kennis en kracht!’. Dit is de aftrap van een grote campagne om leerlingen te interesseren om te komen werken in de mooie wereld van Groen, Grond en Infrastructuur.