Overslaan en naar de inhoud gaan Overslaan en naar de footer gaan Overslaan en naar de zoekbalk gaan Overslaan en naar de navigatie gaan

Wat is 10-voor-10?

10-voor-10 in plaats van vijf voor twaalf. Met vijf voor twaalf geven organisaties aan dat er nú maatregelen nodig zijn, want anders is het te laat. Voor brancheorganisatie Cumela lag dat anders en zo ontstond 10-voor-10. De methode waarmee het Strategisch plan Cumela 4.0 ontstond.
24 september 2024 1 min leestijd
Leo, Manouk, Overleg, 10-voor-10.

De wereld verandert snel. Alle reden dus om te kijken wat goed gaat en wat er beter kan. Daarvoor bedachten Leo de Boer, directeur van Cumela, en Hans Verkerk, teamleider beleidsmedewerkers en manager ledenorganisatie, 10-voor-10. 

Het komt erop neer dat er tien thema’s aan bod kwamen in een periode van tien weken, die een opbrengst opleverden van tien richtinggevende sheets.Om de knelpunten boven water te krijgen, kregen alle werknemers van Cumela de kans om mee te praten. Die informatie werd aangevuld met wat de leden aangaven in de ledenenquête van begin maart. Aanvullingen van het dagelijks bestuur en het verenigingsbestuur maakten de plannen af.

Bouwstenen-Strategiesessie