
Veldhuizen werd groot met aanhangwagens, opleggers en BE-combinaties. Vanaf 2006 ging het roer om met het ontwerp van verschillende varianten voor de landbouwsector die ook werden toegelaten op de snelweg. In 2012 werd die afdeling afgesplitst onder de naam Hovertrack. De laatste jaren richtte Hovertrack zich steeds meer op zware vrachtwagens. Met de ombouw naar wide-spread-asconfiguraties, het plaatsen van extra assen, veranderingen van de wielbasis en andere technische aanpassingen kreeg het bedrijf bij de RDW de status van truckbouwer. Met een jaarproductie van rond de 150 zware trucks is Veldhuizen een grote speler geworden in deze specifieke branche.
Dat onderstreept het bedrijf met de nieuwe naam Veldhuizen Trucks, compleet met het nieuwe logo dat voortaan wordt gevoerd. Een typerend voorbeeld is het succesvolle Quadro-concept, waarbij uiterst compacte vijfassers worden gebouwd voor de wegenbouw. Ook de jongste innovatie, de 10x3 X-Treme Light-kipper, is een goed voorbeeld. Bij deze 10x3 is de derde as uitschakelbaar- en liftbaar. Het voertuig kan dus worden gereden als 10x2, maar als dat nodig is ook als 10x4. Ook voor de komende tijd staan er nieuwe innovaties op het programma. Op de TKD wil Veldhuizen Trucks de eerste omgebouwde elektrische vijfasser tonen. We zijn benieuwd waar de accupakketten zitten.