

Naast de Develon-branding heeft de 10.000e ADT ook een speciaal ontwerp dat teruggrijpt naar de oorsprong van de ADT-reeks. Die is terug te leiden tot een tijd ver voor Doosan en zelfs voor het Moxy-tijdperk. Het ontwerp gaat namelijk terug naar het Viking ADT-model, waarvan er maar twaalf werden geproduceerd door het bedrijf Øveraasen. Daarna nam Moxy de productie over. Het ontwerp is te herkennen aan een Vikingschip-motief op de achterklep van de 10.000e knikdumper, een Develon DA45-7-model.

In de loop der jaren zijn er in Molde een aantal verschillende ADT-modellen geproduceerd, waaronder de D15, 5222B, 6225B, 7235, MT40, MT41, DA40. Daar zijn onlangs twee modellen aan toegevoegd, namelijk de DA30-7 en de DA45-7. De productie begon in 1972 in de fabriek in Molde, toen het bedrijf nog Glamox heette. Sindsdien heeft het merk een aantal namen gehad, zoals Moxy, Moxy Industrial, Brown Engineering, Moxy Trucks en Moxy Engineering. In 2008 veranderde de naam in Doosan toen de Zuid-Koreaanse fabrikant de fabriek en het product kocht. In 2021 kocht Hyundai Heavy Industries het assortiment bouwmachines van Doosan, inclusief de ADT-lijn, en werd de naam van het bedrijf gewijzigd in Hyundai Doosan Infracore (HDI).
Momenteel zijn er 150 werknemers werkzaam in de fabriek in Elnesvågen, waar zowel Develon- als Hyundai-ADT’s worden geproduceerd. HDI verwacht het personeelsbestand te gaan uitbreiden en de productie met veertig procent te kunnen gaan verhogen