
De rondom luchtgeveerde vierasser met tientons vooras is voorzien van een 25-tons kabelafzetbakinstallatie in combinatie met een Palfinger Epsilon Q200Z 95TRHPLS 20-tonmeter-kraan met knijperbak. De Kuiper koos bewust koos voor het Scania Clutch on Demand-systeem. Daarbij kan de chauffeur de koppeling van de normaal gesproken geautomatiseerd werkende versnellingsbak toch nog met de voet bedienen voor uiterst precies manoeuvreren.

Ook wilde het bedrijf dat de truck in de bodemsanering moet kunnen worden ingezet. De voor dat doel gewenste overdrukinstallatie past echter niet achter de cabine in verband met de kraan. Daarom koos De Kuiper voor een verlengde dagcabine met een laag dak. Zo werd een goede balans tussen voldoende ruimte voor de chauffeur en een niet te hoge opbouw gecreƫerd, zodat er eventueel ook nog voor over de cabine kan worden gekraand. Ook is er nog genoeg ruimte voor een klassieke lichtbak. Verder is de truck voldoende wendbaar dankzij de gestuurde en hefbare naloopas. Bovendien is zowel een front- als een achterzichtcamera gemonteerd. Met drie treden is hij nog steeds prettig bij het in- en uitstappen. De combinatie heeft ook standaard een aslastindicator op het dashboard, zodat de chauffeur precies kan zien hoeveel hij heeft geladen. De Kuiper rijdt regelmatig puin en dan is het van belang om binnen de regels te blijven. Last but not least wil de chauffeur hem na het proefrijden graag, iets waarmee De Kuiper zeker rekening houdt.