Overslaan en naar de inhoud gaan Overslaan en naar de footer gaan Overslaan en naar de zoekbalk gaan Overslaan en naar de navigatie gaan

Meer Reform Metrac-modellen

Fabrikant Reform vergroot de Metrac-werktuigdragerserie met de modellen H60, H70 en H95. Deze komen naast de vorig jaar geïntroduceerde, compleet vernieuwde Metrac H75. Daarnaast presenteert Reform de Boki H140, een nieuwe compacte vrachtwagen annex werktuigdrager, speciaal voor ‘kommunal’-inzet.
19 november 2021 2 min leestijd
Refrom Metrac H60
Reform Metrac H60

De drie nieuwe Metrac-modellen komen direct naast de bekende, eerder gelanceerde Metrac H75. De H60 en H70 zijn een slag kleiner, maar de H70 heeft wel hetzelfde vermogen als de H75. De H95 is in feite een sterkere variant van de H75. Daarnaast heeft Reform nog de X-varianten H7RX en H9RX.

De Metrac H60 en H70 hebben een Perkins-2,2-liter-krachtbron met een vermogen van respectievelijk 45 en 55 kW (61 en 75 pk). Ze hebben verder een 540-toerenaftakas aan voor- en achterzijde in combinatie met een 1,5-tons front- en achterhef en een hydraulieksysteem met een opbrengst van 27,6 liter per minuut bij een druk van 185 bar. Ze wegen rond de twee ton en bezitten verder de kenmerken van de H75.

De twee modellen hebben twee snelheidsbereiken en een maximale snelheid van 40 km/u. De 2,85 ton zware Metrac H95 is uitgerust met een 79 kW (95 pk) sterke Perkins-3,6-litermotor in combinatie met een hydrostaatbak. Deze is ook leverbaar met een 540/1000-toerige aftakas en een sterkere loadsensing-hydrauliekpomp met een opbrengt van 54 liter per minuut. De Metrac H95 is ook als Pro leverbaar.

Reform Metrac H60

De Reform Metrac-modellen hebben ten opzichte van eerdere modellen een lager geplaatste cabine en een lager zwaartepunt, maar met behoud van de vijftien graden pendeluitslag van de wielen. Opties als voorasbesturing, achterasbesturing, vierwielbesturing en hondengang zijn onveranderd leverbaar, evenals sperdifferentiëlen en honderd procent vierwielaandrijving. De hydrostatische aandrijving met twee versnellingen en twee terreinreducties met voet- of handbediening is ook hetzelfde gebleven.

Nieuw is een elektro-hydraulische veerbelaste rem met autohold-functie. De hydrostatische transmissie wordt elektronisch aangestuurd en zorgt voor een maximumsnelheid van 40 km/u. Er is een eco-mode om bij lichte werkzaamheden met een lager motortoerental te kunnen werken. Er zijn aparte hydrauliekpompen voor het rijwerk en het bedienen van de aanbouwwerktuigen en de hefinrichting.

De cabine is via rubbers op het frame gemonteerd, wat resulteert in minder trillingen en een geluidsdruk van 75 dB(A)  in de cabine. Ten slotte is er de nieuwe armleuningbediening in combinatie met een stoel die je op hellingen ‘waterpas recht’ kunt zetten. Ook is er een nieuwe 4,3-inch-touchscreen met onder meer Android Auto- en Apple CarPlay-connectiviteit.

Reform Boki H140 werktuigendrager

De Boki 140 is een compacte 1,40 meter brede vrachtwagen met vierwielbesturing en hydrostatische aandrijving. Deze is verkrijgbaar met een wielbasis van 2,40 of 2,90 meter. Hij is uitgerust met een FPT-viercilindermotor met een vermogen van 95, 110 of 129 kW (130, 150 of 175 pk). De Boki is leverbaar met vier verschillende hydrauliekpompen, waarvan drie met loadsensing-hydrauliekpompen. Optioneel is een hoog-vermogenvariant leverbaar met een opbrengst van 189 liter per minuut bij een druk van 300 bar. De cabine heeft standaard twee stoelen en het stuur zit uit het midden.

Tags
Techniek & Vakinformatie
metrac
werktuigendrager
Agrarisch loonwerk
Grondig
geen foto
Gert Vreemann
Redacteur