In Duitsland is een afdeksysteem niet verplicht, maar volgens paragraaf 22 van de Duitse Straßenverkehrsordnung mag er geen lading afvallen. In de praktijk zul je maïs dus moeten afdekken om het bekende ‘afwaaien’ en de daaruit voortvloeiende discussies te tackelen. Hiervoor levert Krampe al diverse afdekoplossingen, zoals rol- en wikkelzeilen alsmede het Quick-Cover-systeem. De fabrikant heeft nu het in eigen huis ontwikkelde TwinTop-afdeksysteem klaar, een naar eigen zeggen robuuste en praktische oplossing.
Het TwinTop-systeem bestaat uit twee met gaas opgespannen kleppen die bij het dichtklappen genoeg overlap hebben om ook bij flink volgeladen wagens goed af te dichten. Daarbij is de constructie zo uitgevoerd dat de achterklep kan openen zonder de (scharnier)constructie te raken. Om te voorkomen dat de afdekkleppen bij het vullen met een wiellader worden geraakt, blijven de kleppen uitgeklapt elf centimeter onder de kipperwand. Gesloten neemt de hoogte van de kipper met 5,5 centimeter toe en bij de scharnierconstructie met acht centimeter. Het systeem klapt open en dicht in circa vijftien seconden. De scharnierconstructie is uitgerust met droge messing bussen, zodat je er nagenoeg geen onderhoud aan hebt. Volgens Krampe is de uitvoering met een hydrauliekcilinder in combinatie met een tandkrans stabieler, minder schadegevoelig en goedkoper dan oplossingen met hydromotoren. Het systeem is volledig geschroefd gemonteerd en kan in lengtes van 6,00 tot 10,35 meter af-fabriek worden besteld. In nalevering op bestaande Krampe-kippers is nog niet voorzien, maar Krampe geeft aan dat dat in 2025 mogelijk zal worden.