Vakmensen met specialistisch materiaal

Je tariefsverhoging leg je zo uit

Datum: 17 april 2024
Laatst bijgewerkt: 17 april 2024
“Waarom reken je deze tarieven voor jouw werkzaamheden?” Krijg jij die vraag ook en vind je het gek dat je jezelf moet verdedigen? Ik vind dat wel gek. Je vraagt de bakker toch ook niet hoe hij aan de prijs van zijn brood komt? Ik kom dit onderwerp vaak tegen. Een vraag die ik dan krijg is: “Hoe verklaar ik een tariefsverhoging richting mijn klant?” Ik geef je graag een aantal steekhoudende argumenten om je op weg te helpen.
1. Efficiëntie en productiviteit

In de prijs verwerken we de kwaliteit van ons werk én de efficiëntie en productiviteit die we als bedrijf bieden. Met ons geavanceerde machinepark en goed getrainde personeel kunnen we taken snel en nauwkeurig uitvoeren. Dit betekent dat klanten kunnen vertrouwen op de kwaliteit van ons werk. Dat werk voeren we ook nog eens op een snelle en tijdige manier uit. Dit bespaart klanten niet alleen tijd, maar ook geld, omdat ze weten dat ze kunnen rekenen op een efficiënte service, die hun projecten op schema houdt.

In je prijs verwerk je de kwaliteit van je werk én de efficiëntie en productiviteit die je als bedrijf biedt

2. Afspraak is afspraak

In de wereld van dienstverlening en loonwerk is betrouwbaarheid van essentieel belang. De prijs laat zien welke kosten er horen bij de diensten die we leveren en onze toewijding. De afspraken die we maken, komen we na. Als we een project aannemen en een prijs overeenkomen, kun je erop vertrouwen dat we ons aan onze afspraak houden. Dit betekent dat klanten kunnen rekenen op een tijdige voltooiing van hun projecten zonder onverwachte vertragingen of excuses. We begrijpen dat tijd geld is in de wereld waarin we werken. We streven er daarom altijd naar om onze beloftes na te komen en de verwachtingen van onze klanten te overtreffen. Onze prijs weerspiegelt dus de kosten van onze diensten en de gemoedsrust van onze klanten. Die weten dat ze kunnen vertrouwen op een betrouwbare partner, die zijn afspraken nakomt. Afspraak is afspraak.

3. Transparantie en betrouwbaarheid

Klanten vertrouwen op transparantie bij de uitvoering van het werk. Onze prijsstelling is gebaseerd op eerlijkheid en openheid, zonder verborgen kosten of verrassingen achteraf. Dit bouwt vertrouwen op bij onze klanten en versterkt de relaties op lange termijn. Ze weten dat ze kunnen rekenen op een eerlijke partner, die eerlijke prijzen hanteert en hoogwaardige diensten levert zonder compromissen.

4. Kwaliteitsgarantie

We doen ons werk met zorg en leveren kwaliteit. Dat doen we met de beste materialen. Voor die kwaliteit betaalt de klant ook. Als dienstverlener streven we altijd naar de hoogste normen van vakmanschap en professionaliteit. We investeren in geavanceerde apparatuur. Ons personeel leiden we op en we zorgen ervoor dat we consistent hoogwaardige resultaten leveren die aan de verwachtingen van onze klanten voldoen. Dit vertalen we door in onze prijzen. Je kunt het zien als een kwaliteitsgarantie, waarmee je weet dat jouw opdracht in goed handen is.

Omdat wij investeren in de beste en nieuwste technieken hoeft een klant of opdrachtgever dat niet te doen

5. Moderne apparatuur

Omdat wij investeren in de beste en nieuwste technieken hoeft een klant of opdrachtgever dat niet te doen. Die profiteert via ons wel weer van de nieuwste ontwikkelingen. Het gebruik van de apparatuur vind je ook terug in de prijs. Dankzij die nieuwe technologieën kunnen we sneller en efficiënter werken. Het helpt ook bij de uitdagingen in de veranderende wereld. Dit vertaalt zich in betere resultaten voor onze klanten. Door gebruik te maken van geavanceerde apparatuur kunnen we taken gemakkelijker aanpakken en tegelijkertijd de kosten onder controle houden: hoogwaardig werk tegen een eerlijke prijs. Het is onze manier om ervoor te zorgen dat klanten de beste waarde krijgen voor hun geld.

 

Krijg je nog een keer de vraag waarom jouw diensten kosten wat ze kosten of wil een opdrachtgever weten waarom je tarief stijgt, dan weet je nu wat je kunt zeggen. Misschien zijn er nog meer goede argumenten te bedenken, maar deze gebruik ik in elk geval altijd.