Overslaan en naar de inhoud gaan Overslaan en naar de footer gaan Overslaan en naar de zoekbalk gaan Overslaan en naar de navigatie gaan

Frisse vernieuwde New Holland T7 SWB

New Holland heeft de T7 SWB-trekkers (standaard wielbasis) een flinke update gegeven. Naast een frisse nieuwe smoel is de trekker op vele fronten aangepakt. Denk aan een nieuwe vooras voor een kortere draaicirkel en een vernieuwde cabine met nieuwe armleuningbediening. Hij is leverbaar in diverse uitvoeringen. New Holland scoorde met de nieuwe T7.225 Dynamic Command ‘best in class’ in de DLG Powermix-brandstofverbruikstest.
18 september 2025 3 min leestijd
New Holland T 7 SWB

Goed te zien is dat naast een nieuwe styling de motorkap wat meer afloopt en de trekker daardoor compacter is geworden. Samen met de kleur Dynamic-blauw, die de standaard zal worden, geeft dat een flinke styling-update. Dat wordt versterkt als je ziet wat er is vernieuwd. De nieuwe vooras, beschikbaar in gewone en heavy duty-uitvoering, heeft ten opzichte van de voorganger een zeventien procent kortere draaicirkel. Buitenwerks gemeten is deze teruggebracht van 14,30 naar 11,40 meter. Dat merk je bijvoorbeeld op de kopakker en op krappe erven bij klanten. De vering is ook aangepast. Dubbele stikstof-accumulatoren zorgen voor een soepeler veergedrag en deze kunnen desgewenst worden gelockt. Desgewenst is een derde accumulator gemonteerd met aangepaste software. Als je met een snelheid van 50 km/u rijdt en een bocht neemt, zal de trekker vanzelf de voorasvering van het buitenste wiel compenseren om zo stabiel mogelijk te blijven. Daarbij is de wielbasis dezelfde 2789 millimeter gebleven, maar is de maximaal toegestane belasting van de trekker toegenomen tot 13,5 ton, wat goed is voor circa 5,5 ton aan in de hefinrichting aangekoppelde machines. 

New Holland T 7 SWB

Onder de nieuwe motorkap huist uiteraard de bekende FPT NEF-6,7-liter-Stage V-krachtbron. De tanks voor diesel en AdBlue zijn vergroot naar respectievelijk 350 en 48 liter. De NEF heeft wel een nieuwe vermogenskarakteristiek gekregen, waarbij het maximumvermogen nu al wordt bereikt bij 1500 motortoeren. Daarbij heeft de krachtbron een Engine Power Management-regeling voor 22 tot 25 procent extra vermogen bij transportwerk, aftakaswerk en toepassingen die veel hydraulisch vermogen vragen. New Holland heeft de T7.225 Dynamic Command al laten testen door de DLG in de Powermix-test. Daarin scoorde de trekker volgens de fabrikant een ‘best-in-class’-brandstofverbruik van 243 g/kWh.

De nieuwe T7.180-, T7.190- en T7.210-trekkers zijn eerst leverbaar met de nieuwe 3x1-range Auto Command-CVT, maar later worden ze ook leverbaar met de nieuwe Dynamic Command-semi-powershift met Double Clutch Technology of met de bekende Range Command-semi-powershift-transmissie. Bij het topmodel, de T7.225, is er keuze uit de Dynamic Command-semi-powershift en de Auto Command-CVT. De nieuwe Dynamic Command-semi-powershift-transmissie heeft 24 versnellingen vooruit en achteruit en een top van 50 km/u met een gereduceerd motortoerental plus een start-stopfunctie. De nieuwe Auto Command-CVT is goed voor een top van 55 km/u, samen met versterkte power-assisted remmen voor een grotere remkracht.

cabine New holland T7 swb

De cabine voelt door de restyling ruimer aan, heeft een verbeterde airco en meer opbergplekken gekregen. De nieuwe, compactere SideWinder-armleuning is in diverse uitvoeringen leverbaar variërend van mechanische bediening van de hydrauliek met standaard instrumenten tot elektronisch in combinatie met het 12-inch-IntelliView-touchscreen. Daarbij is de multifunctionele rijhendel vernieuwd en kreeg die onder meer nieuwe bedieningsknoppen. Er is keuze uit mechanische, hydraulische of pneumatische cabinevering. De instap is verbeterd dankzij in de brandstoftank geïntegreerde handgrepen. Aan de rechterkant is naast een opbergkist ook een vijf liter grote schoonwatertank geïntegreerd om de handen te kunnen wassen. De trekker is uiteraard leverbaar met diverse ledverlichtingsopties en voor de look met in het New Holland-bladlogo uitgevoerde achterlichten. Aan de achterkant zijn de aansluitingen voor hydrauliek, elektriciteit en lucht verbeterd. De Auto Command-modellen zijn leverbaar met elektro hydraulische of mechanische regelventielen. De optionele frontaftakas heeft een natte plaatkoppeling gekregen. Uiteraard zijn Isobus-klasse 2 or 3 en TIM (Tractor Implement Management) beschikbaar in combinatie met IntelliView. De modellen worden op de Agritechnica geïntroduceerd en zijn vanaf het tweede kwartaal van 2026 leverbaar.

Tags
Techniek & Vakinformatie
techniek
Grondig
geen foto
Gert Vreemann
Redacteur