
Wat deze nieuwe SK400DLC-10E bijzonder maakt, is de sloopgiek. Deze giek, met een bereik van circa 24,7 meter, beschikt over het Next-koppelingssysteem. De sloopgiek zelf heeft de dubbele cilinders aan de zijkant van de hoofdgiek naar het korte tussenstuk. Dit maakt de Kobelco-sloopmachine krachtig en maakt het mogelijk nauwkeurig en gecontroleerd met een zwaar uitrustingsstuk te werken. Tussen deze dubbele cilinders komt nog de cilinder van het tussenstuk naar de stick. Deze cilinders kruisen elkaar. Deze constructie heeft als belangrijk nevenvoordeel dat de transporthoogte zeer laag blijft. De maximale transporthoogte van de sloopgiek komt net boven de twee meter.

Vanzelfsprekend is de cabine kantelbaar en is deze uitgerust met cabinebescherming en veiligheidsglas. Daar waar het bovenraam en het voorraam bij elkaar komen, bevinden zich geen zicht belemmerende stijlen. Op het ballastgewicht is een camera gemonteerd, waarvan de beelden zichtbaar zijn op het multifunctionele display. Aan de zijkant zijn eveneens extra camera’s gemonteerd. Het beeld hiervan wordt weergegeven op een apart scherm in de cabine. De rijmotoren en de zwenkmotor hebben extra zware beschermplaten gekregen. Het hydraulisch mechanisme dat zorgt voor het in- en uitschuiven van de onderwagen is voorzien van zware beschermkappen, zodat de cilinders niet beschadigd raken. Voor stofbestrijding zijn er leidingen en sproeiers op de giek gemonteerd. De waterleiding heeft een apart aftapcircuit, zodat het water na het sloopwerk weg kan lopen.

De Kobelco SK400DLC-10E is uitgerust met een Stage V-Hino-zescilindermotor met een vermogen van 213 kW (290 pk) bij 2100 toeren. De pompen hebben elk een variabele opbrengst van 294 liter per minuut. De Kobelco SK400DLC-10 is door de Kemp Groep onder andere voorzien van extra contragewicht, een automatisch smeersysteem, een FreshFilter-overdruksysteem, treeplanken rondom, extra led-werkverlichting en een hydraulische snelwissel. Ook is de wateraansluiting naar onderen gebracht.
