
Gezonde groei
Ondanks corona heerste er toch een goede stemming bij Valtra tijdens de online-presentatie van het zeventigjarig jubileum. De woordvoerders gaven aan dat Valtra dankzij het Agco-concern en het bijbehorende netwerk en de vele vernieuwingen van de afgelopen jaren een gezonde groei doormaakt en er internationaal sterker voor staat. Een bewijs daarvan is de uitbreiding van de productiefaciliteiten met onder andere een nieuwe logistiek magazijn en een nieuwe, volledig geautomatiseerde en gerobotiseerde lakstraat. Valtra stipte ook de grote vlucht van de digitalisering aan. Alle dealers zijn inmiddels honderd procent connected en dat geldt ook voor meer dan vijftig procent van de trekkers. Valtra liet als bewijs van de snelle digitale ontwikkelingen een onbemande trekker als toekomstconcept zien.
Jubileummodel
Dichter bij de dag van vandaag is het gepresenteerde jubileummodel, de T-serie in 70 jaar-Red Edition-uitvoering. Deze is mooi dieprood van kleur in combinatie met zwarte velgen en voorzien van een jubileumlogo. Deze jubileum-Red Edition-uitvoering van de T-serie is gelimiteerd verkrijgbaar. Hij heeft verder getint glas, een leren stoel, een stuur met rood stiksel en bijpassende armleuningen, vloermat en verlichting.
