

Vaak worden zware machines apart vervoerd op een semi-dieplader-oplegger of met een dieplader-schamelaanhangwagen. Met deze nieuwe tandemaanhanger kan het dus ook. De nieuwkomer heeft een rijhoogte van 78 centimeter, zodat machines tot een hoogte van ruim 3,20 meter kunnen worden vervoerd. De laadvloerlengte bedraagt 7,50 meter. Als de luchtvering in de zakstand wordt gezet, bedraagt de laadvloerhoogte slechts 71 centimeter. Twee mechanische klappoten aan de achterzijde ondersteunen de dieplader tijdens het laden en lossen. Aan de achterzijde zijn twee handbediende en met balansdrukveren uitgeruste oprijgoten gemonteerd. Met een handkracht van vier kilo zijn deze op en af te klappen. Standaard zijn twee meter lange en 70 centimeter brede stalen oprijgoten met een maximale wiellast van vijf ton. Als optie kunnen deze worden vervangen door goten van 2,50 meter lengte met of zonder roosterprofiel.

Aan de voorzijde van de laadbak is een 40 centimeter hoog kopschot gemonteerd. De 7,50 meter lange en 2,54 meter brede laadvloer is voorzien van een hardhouten vloer met om de dertig centimeter een dwarsligger, waarbij de laatste 1,20 meter van de laadvloer is afgeschuind. Onder de laadvloer is het reservewiel gemonteerd en een roestvrijstalen opbergkist waarin onder andere de spanbanden en kettingen kunnen worden opgeborgen, waarmee de lading aan de twaalf sjorpotten kan worden vastgezet.
De mechanisch verstelbare dissel aan de voorzijde heeft een verstelbereik van 45 tot 105 centimeter. Dit is mogelijk doordat de dissel 180 graden kan worden gedraaid, waardoor deze ook voor lage aankoppelhoogtes geschikt is. Er is een DIN-oog leverbaar van 40 of 50 millimeter. Het gehele frame, inclusief dissel en oprijgoten, is compleet verzinkt.