
De vrachtwagendivisie van Fiat, Magirus-Deutz, Lancia, OM en Unic gingen in 1975 samen verder onder de naam Iveco (Industrial Vehicle Corporation). Later nam Iveco onder andere nog de vrachtwagendivisie van Ford en Pegaso over. De Iveco Group groeide uit tot een van de grootste vrachtwagenfabrikanten ter wereld. Het evenement ‘50xBeyond’ in Turijn trok klanten, dealers, media, onderwijsinstellingen, overheden en medewerkers van over de hele wereld. Iveco creëerde een beleving waarin verleden, heden en toekomst samenkwamen, met sprekers, optredens en een presentatie van de noviteiten. Een speciaal moment vormde de onthulling van de Iveco S-Way Limited Edition ‘Anniversario’, een unieke uitvoering met exclusieve jubileumbekleding, een speciaal vijftig-jaar-logo, Italiaanse accenten in het interieur en een luxe afwerking. De serie is gelimiteerd tot 250 stuks en beschikbaar in drie kleuren: wit, grijs en champagne.
Iveco S-eWay Artic

De daar ook geïntroduceerde nieuwe Iveco S-eWay Artic is een elektrische truck voor lange afstanden met een actieradius tot 600 kilometer. Deze nieuwe trekker bouwt voort op de 2024 gelanceerde S-eWay Rigid. Hij is uitgerust met 603-kWh-LFP-accupakket. Daarmee is volgens Iveco een actieradius tot 600 kilometer mogelijk. De batterijen kunnen met 350-kW-DC-laders in een uur van twintig naar tachtig procent worden geladen. Daarbij behoort een garantie op het accupakket van tien jaar en 1,2 miljoen kilometer. De S-eWay Artic levert continu 480 kW via een geëlektrificeerde aandrijflijn van FPT Industrial. De trekker is leverbaar als 4×2, met volledige luchtvering en als optie een ePTO. Het ontwerp van de AeroCab is geoptimaliseerd voor een lage luchtweerstand en voor een koppeling met standaardopleggers. Het interieur bevat kenmerken van de dieseluitvoering van de bestaande S-Way, maar heeft een voor elektrisch rijden aangepast digitaal dashboard.
eJolly en eSuperJolly

De eJolly en eSuperJolly zijn twee nieuwe elektrische lichte bedrijfswagens die voortkomen uit de samenwerking met Stellantis Pro One. De eJolly, met een GVW van 2,8 tot 3,2 ton en een laadvermogen tot 1175 kilo, is ontworpen voor stedelijke distributie. Met een 100 kW elektromotor (280 Nm koppel) in combinatie met een 49-kWh- of 75-kWh-accupakket is een bereik tot 224, respectievelijk 352 kilometer mogelijk.
De eSuperJolly, met een GVW van 3,5 tot 4,2 ton, heeft een bereik tot ruim 420 kilometer. Deze is uitgerust met een 200 kW (410 Nm koppel) elektromotor in combinatie met een 110-kWh-accupakket. Deze bedrijfswagen heeft een laadvermogen tot 1,4 ton met een volume tot zeventien kuub.
Als afsluiting vond er op de laatste dag een bijzondere parade plaats in het centrum van Turijn. Zestien historische voertuigen, van de OM Taurus uit de jaren dertig tot de Iveco 330 ANW Overland uit de jaren negentig, trokken vanaf het Industrial Village naar OGR Torino. Ook moderne iconen als de S-Way Metallica en de S-Way Ferrari Truck reden mee. Deze optocht verbond het verleden van Iveco met het heden en toonde de grote rol die het merk heeft gespeeld in de geschiedenis van de stad.