Deutz Fahr 6 TTV transport

Vernieuwde Deutz-Fahr Agrotron 6 TTV

Datum: 21 oktober 2021
Laatst bijgewerkt: 21 oktober 2021
Door: Gert Vreemann
Trekkerfabrikant Deutz-Fahr vervangt de huidige Agrotron 6 TTV-modellen door een nieuwe modelreeks. Deze vernieuwde Deutz-Fahr 6-serie-TTV-modellen zijn uitgerust met de Deutz-6,1-liter-Stage V-motoren met daarachter de nieuwe CVT-transmissie. Verder hebben ze nu de MaxiVision 2-cabine die ook op de nieuwe 7- en 8-serie wordt gebruikt.
Deutz Fahr 6 serie balen persen

De Deutz-zescilindermotoren leveren 141 kW (192 pk) in de Agrotron 6190 TTV, 145 kW (197 pk) in de Agrotron 6210 TTV en 165 kW (225 pk) in de Agrotron 6230 TTV en Agrotron 6230 TTV HD. De laatste is in feite de vervanger van de 7230 TTV. Het maximumkoppel van de zwaarste modellen ligt nu op 970 Nm. Hierachter zit de nieuwe TTV transmissie die in de Deutz-Fahr-fabriek te Lauingen wordt gebouwd. Deze heeft twee automatisch geschakelde snelheidsgroepen. Samen met de nieuwe TTV-transmissie kan een snelheid van 40 km/u worden bereikt bij een motortoerental onder de 1200 omwentelingen per minuut. De trekkers zijn ook leverbaar met een maximumsnelheid van 50 km/u of 60 km/u. De modellen hebben aparte CleanOil-hydrauliekolie, die is gescheiden van die van de transmissie. De modellen hebben standaard een hydrauliekpomp met een capaciteit van 120 liter per minuut, maar optioneel is een variant met 160 liter per minuut leverbaar. De 6230 TTV HD heeft 210 liter per minuut, waarbij er 90 liter beschikbaar is voor extern gebruik. Op de andere versies is er 60 liter hydrauliekolie voor extern gebruik. De 5,4-tons fronthefinrichting is leverbaar met DualSpeed-aftakas met 1000- en 1000E-toerentalschakeling met comfortabele drukknopschakeling in de cabine. De hefinrichting aan de achterzijde tilt maximaal 9,2 ton en 10,0 ton voor de HD. Het verversingsinterval van de motorolie is nu 1000 uur en dat van de transmissie- en hydrauliekolie 2000 uur.

cabine Deutz Fahr 6 serie

De MaxiVision 2-cabine die op de nieuwe 7- en 8-serie wordt gebruikt, is nu verkrijgbaar met nieuwe functies, zoals een montagesysteem voor extra monitors en een nieuwe, pneumatisch geveerde stoel die tot 23 graden kan draaien. Ook is de cabine voorzien van een actieve klimaatregeling. De serie is klaar voor TIM. De Auto-Turn-functie stelt de trekker in staat om automatisch te keren op kopakkers zonder tussenkomst van de bestuurder. De nieuwe interface iMonitor3 is intuïtiever en heeft nieuwe handige functies. Via Xtend kan de iMonitor het scherm draadloos overdragen op externe tablets. De nieuwe 6-serie TTV heeft standaard gratis SDF Fleet Management. Verder zijn de trekkers uitgerust met het hydraulische aanhangerremsysteem Dual Mode, terwijl het pneumatisch remsysteem is uitgerust met aTBM (advanced Trailer Brake Management). De 6210 TTV, 6230 TTV en 6230 TTV HD kunnen worden uitgerust met de bekende droge schijfremmen op de vooras. Bovendien is de motorrem Plus verkrijgbaar. Er is een pakket met 23 ledwerklampen en de trekker heeft een Coming Home-functie. Ten slotte is het bruto voertuiggewicht verhoogd tot 15,5 ton voor de 6230 TTV HD en 14,5 ton voor de andere TTV-modellen.