
De metallic-groen gespoten DAF XF Construction is voorzien van de stalen voorbumper van DAF. Met zijn ruime dagcabine met opvallend goed zicht rondom en de DAF Corner Eye-camera is de DAF XF geschikt voor het veilig werken in woonwijken en binnensteden. Dat is belangrijk, want Bol Zandhandel levert zand, grind en tuinaarde aan particulieren. Deze materialen worden aan de eigen loswal nabij Groningen aangevoerd met schepen, waarna ze losgestort of in big bags bij de klanten worden aangeleverd. Door middel van de autolaadkraan kunnen big bags desgewenst bij de klanten over de schutting worden geplaatst.

De DAF XF Construction FAW is af-fabriek een 8x4 met triple-opstelling van de assen. Gekozen werd voor een versie met een wielbasis van 4,55 meter. Veldhuizen Trucks bouwde een mechanisch gestuurde, liftbare tweede vooras op 2,04 meter achter de vooras. Daardoor ontstond tussen de beide voorassen ruimte voor de uitlaatdemper en de steunpoten van de kraan. De eerste aangedreven as staat op 1,81 meter vanuit as twee, waardoor de beide voorassen nu goed zijn voor elk tien ton aslast op kenteken. Voor de aangedreven assen drie en vier geldt elk 9,5 ton en voor de gestuurde naloopas acht ton. Daarmee komt het totale GVW op 47 ton.
Dankzij de aanpassingen van Veldhuizen Trucks ontstond een wendbare truck met veel mogelijkheden en een hoog laadvermogen. De truck werd door Gijsbertsen voorzien van een Palfinger Q200 Z95 TR-autolaadkraan en een tweezijdige kipper met een hydraulisch werkend zijbord en milieukleppen. Het totaalgewicht van de opgebouwde truck is 19.480 kilo, waardoor er een hoog netto laadvermogen van 27.500 kilo ontstaat.