De trucks, die als 8x8-trucks van de fabriek kwamen, zijn door Veldhuizen Wagenbouw in Groenekan voorzien van een gestuurde middelste liftas, waardoor er een hoog laadvermogen ontstond. Het betreft hier een originele tientons fuseegestuurde as van Mercedes-Benz die op acht ton is gekeurd. Veldhuizen heeft voor deze configuratie de originele wielbasis van de 8x8 verlengd, een langere aandrijfas gemonteerd en onder meer een aangepaste brandstoftank gemonteerd. Verder zijn er aanpassingen verricht aan de vering van de voorassen en zijn er verschillende componenten aan het chassis verplaatst. Het resultaat is een kipper met een grote terreinvaardigheid en een opvallend grote wendbaarheid. Daar komt bij dat het door het elektrisch bekrachtigde ServoTwin-stuursysteem eenvoudig manoeuvreren is met de vijfassige kippers.
Dankzij de aanpassingen van Veldhuizen zijn de beide aangedreven voorassen goed voor twee keer 11,5 ton, terwijl de beide achterassen elk 9,5 ton op kenteken hebben. De middelste as voegt daar acht ton aan toe, waardoor er een GVW van 50 ton ontstaat. In combinatie met het lage eigen gewicht resulteert dat in een hoog netto laadvermogen. De trucks zijn voorzien van de middellange Arocs-cabine, die extra ruimte geeft aan de chauffeurs. Verder zijn de trucks uitgerust met het Mirrorcam-systeem van Mercedes-Benz en een geïsoleerde Hyva-kipper met aluminium milieukleppen.