De nieuwe cabine van de SK210LC-11-rupsgraafmachine is al voorgesteld op de lichtere SK75SR-7, SK85MSR-7, SK130LC-11, SK140SRLC-7 en de onlangs geïntroduceerde SK500/530LC-11-modellen. Bij deze cabine zijn de ergonomie en de veiligheidsfuncties verbeterd. De luchtgeveerde Grammer-stoel heeft armleuningbediening. Het hydraulische bedieningssysteem reageert op kortere hendelbewegingen, waardoor de machine sneller en nauwkeuriger beweegt en de hendels gemakkelijker te bedienen zijn. Met de nieuwe draaiknop, die zo groot is dat je hem ook met handschoenen aan nog goed kunt bedienen, kunnen meerdere functies op het grotere 10-inch-kleurenscherm worden bediend.
Op het menu is belangrijke informatie, zoals de werkmodus, de onderhoudsintervallen en het brandstofverbruik, gemakkelijk af te lezen. Ook worden op het scherm de beelden van de camera’s (bevestigd aan de rechter- en achterkant van de machine) in birds-eye- en eagle-eye-view weergegeven. De modi voor het debiet van de bak, breker, knipschaar en roterende grijper zijn vooraf ingesteld. De modusinstellingen voor andere uitrustingsstukken, zoals de tiltrotator, kunnen gemakkelijk worden toegevoegd of gewijzigd via het scherm.
Verder zijn alle schakelaars en meters in de cabine voorzien van led-achtergrondverlichting. Bovendien is de SK210(N)LC-11 standaard uitgerust met airconditioning en heeft de cabine een DAB+-radio (FM/AM, aux, usb, Bluetooth en handsfree telefoon) en een 12V-stopcontact. Voor grotere veiligheid kan een wachtwoord worden ingesteld.
Net als de SK210LC-10 is de nieuwe SK210(N)LC-11 uitgerust met de even sterke Stage V-Hino-motor. De machine is met een opgegeven bedrijfsgewicht van 21.900 tot 23.500 kilo iets zwaarder en heeft daardoor ook meer hefvermogen. Standaard is deze uitgerust met een contragewicht van 4,3 ton. Voor het werken met zware uitrustingsstukken, zoals een tiltrotator, is er het grotere contragewicht van 4,9 ton. De hydrauliekuitrusting en opgegeven prestaties zijn gelijk gebleven. Detailverbeteringen zijn verder het gemakkelijker onderhoud via de linkerkant voor het koelsysteem en de gemakkelijker bereikbare twee-elements luchtfilter en AdBlue-tank. Verder kreeg de bakcilinderpen een grotere diameter.