De HW140A heeft nagenoeg dezelfde onder- en bovenwagen als de HW160A. De negentientons HW170ACR is de short-radius-uitvoering. De ZF-assen van de HW140A zijn verzwaard naar het type voor 20ton’s machines. Daarboven zit nog de 22-24-tons HW210A, met duidelijke kenmerken van de rupsgraafmachines uit de A-serie. Ten opzichte van de voorgangers zit bij de HW210A het contragewicht tien centimeter naar voren, is de draaikrans wat naar achteren verplaatst en is de wielbasis vergroot.
De HW140A, HW160A en HW170ACR zijn uitgerust met een 129 kW (173 pk) sterke Cummins B4.5-viercilindermotor. Hyundai geeft aan dat deze viercilinders 12 kW (17 pk) sterker zijn dan zescilinders in de vorige generatie. Hyundai heeft bij de HW140A en HW160A de opbouw gewijzigd voor meer stabiliteit, minder achteroversteek en beter zicht. Daarvoor is de draaikrans tien centimeter naar voren verplaatst en is de cabine 23 centimeter naar voren geplaatst. Het contragewicht zit twintig centimeter verder naar voren. Bij de HW170ACR is het contragewicht 850 kilo zwaarder en is de achterkant 41 centimeter ingekort. De HW140A, HW160A en HW170ACR zijn uitgerust met nieuwe lastafhankelijk geregelde Bosch Rexroth-hydrauliek. Het dozerblad is verder naar voren geplaatst en heeft een sterkere en beter afgeschermde dozerbladcilinder. De verstelgiekcilinder is omgedraaid zodat deze beter beschermd is. Giekdemping is nu af fabriek leverbaar, evenals een zweefstand voor egalisatiewerkzaamheden.
De cabine heeft parallelle ruitenwissers gekregen onder en boven op de voorruit. Een extra spiegel rechts en een iets lagere zijconsole en de verder naar beneden doorlopende portierruit verbeteren het zicht. De A-serie mobiele graafmachines zijn verder uitgerust met het bekende Hyundai AAVM-rondomzicht-camerabewakingssysteem. Verder is het stuur horizontaal en verticaal verstelbaar en is de machine leverbaar met joystickbesturing. De extra hydraulische functies hebben een vasthoud functie gekregen. Voor een betere ergonomie zijn de pedalen nieuw geplaatst en het vooruit-achteruitrijpedaal is vervangen door een FNR-schakelaar op de joystick. De machinist treft er een 8-inch-touchscreen aan. Er is een nieuwe draaiknop voor het scrollen.