

De prestaties worden naar een hoger niveau getild doordat de nieuwe (telescopische) wielladers worden aangedreven door een krachtiger 13 kW elektromotor op de aandrijving in combinatie met de zware twaalftons assen. Deze combinatie is goed voor een trekkracht van 16.000 newton. Bovendien zijn de nieuwkomers voorzien van Hill-Hold Control en een honderd-procent-differentieelslot op de vooras. Voor de beeldvorming: de bestaande G2700E is voorzien van zestons assen in combinatie met een 7 kW elektromotor en een limited-slip-sperdifferentieel. De met calcium verzwaarde voorbanden bieden een verbeterde stabiliteit en tractie, terwijl Torque Control zorgt voor soepel rijden en een nauwkeurige bediening.

De G2700E’s zijn standaard uitgerust met een 48V-lithium-ionaccu van 260 Ah, maar als optie zijn accu’s met 390 Ah en 520 Ah leverbaar. Net als bij de 2700E wordt de werkhydrauliek aangedreven door een aparte elektromotor. De wielladers zijn voorzien van een 48V-LFP-batterij, die via de boordlader binnen vijf uur volledig kan worden opgeladen. Nieuw is de mogelijkheid om via de zijkant elektrisch op te laden. Dit zorgt ervoor dat het niet meer nodig is om de motorkap te openen.
Het model G2700E X-Tra HD heeft verder ten opzichte van de G2700E een verhoogde hefkracht voor taken als het vervoeren van pallets met straatstenen op de bouwplaats, terwijl de G2700E Tele HD dat koppelt aan een hefhoogte van 3,71 meter. Een optionele hydraulische koelunit is leverbaar bij het gebruik van hydraulisch aangedreven aanbouwdelen.