
Op de snelweg rijdt het voertuig op de Scania-negenliter-dieselmotor, terwijl hij bij het binnengaan van de binnenstad of dorpskern kan overschakelen naar volledig elektrische aandrijving. Op de batterij kunnen afhankelijk van de belading en de omstandigheden enkele tientallen kilometers volledig elektrisch worden afgelegd. Dit moet voldoende zijn om in zero-emissiezones werkzaamheden te verrichten. De elektromotor ondersteunt de verbrandingsmotor tijdens het rijden op de doorgaande wegen, wat zich direct vertaalt in een lager brandstofverbruik. Bovendien kan de truck op HVO draaien.

De drieasser is uitgerust met een Palfinger Epsilon Q200Z95TR-kraan en een Palfinger Palift T18TEC7-haakarmsysteem. Het geheel is voorzien van een elektrisch aangedreven loadsensing-pomp. De nieuwe Scania zal door Fuhler voornamelijk worden ingezet voor het ophalen van bladafval voor BOV Recycling Emmen, onderdeel van Loon- en Verhuurbedrijf Fuhler BV. Michel (L) en Bert Fuhler ontvangen hier de sleutels van de nieuwe Scania multi-battery Plug-in Hybride truck uit handen van Scania Account manager Jos Mellema (R).