Deutz S digitale service

S-Deutz: individuele motorservice

Datum: 3 augustus 2021
Laatst bijgewerkt: 3 augustus 2021
Door: Gert Vreemann
Met S-Deutz biedt motorenfabrikant Deutz een nieuwe service voor gebruikers aan. Door het rechtstreeks bij Deutz registreren van de eigen motoren is er directe toegang tot alle motordata, motoronderdelen en servicemogelijkheden op maat. Hiermee wil Deutz de service naar een hoger plan tillen.

S deutz motorenservice

‘S-Deutz: Service. Simply Smart’ is de leus die motorenfabrikant Deutz voert bij de introductie van het digitale serviceplatform S-Deutz. De fabrikant zet hierbij in op een snellere, gerichtere service voor Deutz-motoren. Alle motoren van het merk, ongeacht hun leeftijd, zijn in S-Deutz opgenomen. Het nieuwe systeem begint met het aanmelden van de Deutz-motoren op de aparte S-Deutz-website. Daarna is er een breed scala aan servicemogelijkheden, van klein tot heel groot. Zo kun je uitzoeken welk luchtfilter moet worden gebruikt en hoe je daar het snelst aan kunt komen in het Deutz-servicenetwerk. Ook gegevens over het reinigen van roetfilters, complete motordata, zoeken van motoronderdelen en het verkrijgen van revisiedelen of revisiemotoren zijn erin opgenomen. Ook kun je het dichtstbijzijnde servicepunt zoeken en handleidingen en data voor reparatiewerk vinden.

SDeutz motorenservice

Deutz gaat uiteraard uit van fabrieksonderdelen. Deze service past ook in het Deutz Lifetime-onderdelenprograma. Michael Wellenzohn, verantwoordelijk voor verkoop, marketing en service: “Met S-Deutz vergroten we de binding met de eindgebruikers en de onderlinge relatie met onze servicepartners. Regelmatige updates zullen deze nieuwe vorm van service toegankelijker maken en de servicesnelheid vergroten.”