Overslaan en naar de inhoud gaan Overslaan en naar de footer gaan Overslaan en naar de zoekbalk gaan Overslaan en naar de navigatie gaan

Renault Master Red Edition-uitvoeringen

Renault komt met Master Red Edition-uitvoeringen die specifiek bestemd zijn voor onze sector. Het gaat om twee types, de Red Edition RWD (Rear Wheel Drive) en de Red Edition Offroad. De eerste is een Master met achterwielaandrijving. De Red Edition Offroad heeft eveneens achterwielaandrijving, maar staat hoger op de wielen en is standaard robuuster uitgevoerd.
19 november 2025 2 min leestijd
Renault Master Red Edition RWD bestelbussen voor onze sector.

Renault Trucks versterkt zijn aanbod in het lichte-bedrijfswagensegment met deze nieuwe Master Red Edition RWD en de Master Red Edition Offroad. Beide modellen zijn ontwikkeld voor professionals in de bouw- en utiliteitssector. De Master Red Edition RWD is uitgerust met achterwielaandrijving en heeft een GVW tot 4,5 ton. Hij heeft een draaicirkel van 14,90 meter voor beter manoeuvreren op drukke bouwplaatsen en in stadscentra. De RWD is leverbaar met enkele banden of dubbellucht op de achteras. De chassis-cabine-variant is uitsluitend uitgerust met dubbellucht. De gesloten bestelversie heeft tot zeventien kubieke meter laadvolume. De RWD is geschikt voor diverse opbouwen, zoals een kipper, een koelopbouw of een gesloten laadbak tot 22 kubieke meter. De RWD is beschikbaar als L3 en L4, met drie zitplaatsen of een dubbele cabine tot zeven personen. Als opties zijn een PTO en een sperdifferentieel leverbaar. Desgewenst is er ook een Construction+-pakket met onder meer stalen motorbescherming, duurzame interieurdelen en een geveerde bestuurdersstoel.

Red Edition Offroad

Renault Master Red Editioin Off Road bedrijfswagen

De Master Red Edition Offroad is ontworpen voor lichte bouwactiviteiten. Deze versie beschikt standaard over een versterkte achtervering, een 50 millimeter hogere bodemvrijheid achter en optioneel ook een verhoogde bodemvrijheid aan de voorzijde. De Master Red Edition Offroad is leverbaar als gesloten bestelwagen, chassis-cabine of chassis-cabine-dubbel. Standaard is hij voorzien van een handgeschakelde versnellingsbak of optioneel een negentraps automaat (AT9S). Desgewenst is hij ook leverbaar als honderd procent elektrische E-Tech-versie. Verder heeft hij een stalen motorcarterbescherming, spatbordverbreders, spatlappen en een robuust exterieur plus een aangepast interieur met kunstleren bekleding, rubbermatten en een geveerde bestuurdersstoel.

Tags
Techniek & Vakinformatie
Renault
Grondig
geen foto
Gert Vreemann
Redacteur