kraan met kenteken

Informatiepunt Water, Verkeer en Leefomgeving

Datum: 1 april 2015
Laatst bijgewerkt: 19 februari 2020
Door: Richard Wolting
Het Informatiepunt WVL van Rijkswaterstaat is voortaan de centrale ingang waar jij terechtkunt met jouw vragen over water, verkeer of leefomgeving. Er is gekozen voor één informatiepunt met één telefoonnummer, om vragen zo snel mogelijk én met de juiste kennis te beantwoorden.

In het verleden moest je voor jouw vragen nog met de diverse partijen contact opnemen. Jij kon contact hebben met het Kenniscentrum InfoMil, het Landelijk Meldpunt Afvalstoffen, de Helpdesk Bodem+, de Helpdesk Water, de Helpdesk Afvalbeheer of het WVL-loket. Vanaf nu kun je bellen naar een centraal informatiepunt.

Bereikbaarheid Informatiepunt WVL
Het Informatiepunt WVL is bereikbaar via telefoonnummer: 088-797 71 02. Je komt dan terecht in het volgende keuzemenu:
1.       Kies 1 voor het Landelijk Meldpunt Afvalstoffen
2.       Kies 2 voor de Helpdesk Bodem EN voor het Meldpunt Bodemkwaliteit
3.       Kies 3 voor de Helpdesk Afvalbeheer
4.       Kies 4 voor de Helpdesk Water
5.       Kies 5 voor InfoMil omgevingsloket
6.       Kies 6 voor InfoMil asbest en stoffen
7.       Kies 7 voor verkeer en scheepvaart
Het is niet nodig het gehele bericht af te luisteren, je kunt direct jouw keuze intoetsen. De openingstijden van de helpdesks zijn ongewijzigd.

Stel je vraag via contactformulier
Rijkswaterstaat wil het stellen van vragen via diverse contactformulieren stimuleren. Dien je vraag in via de formulieren op de websites van:
het Kenniscentrum InfoMil,
het Landelijk Meldpunt Afvalstoffen,
de Helpdesk Bodem+,
de Helpdesk Water en
de Helpdesk Afvalbeheer.