

De 5095D- en 5105D-modellen leveren een maximumvermogen van respectievelijk 70 en 78 kW (95 en 106 pk) bij 2000 toeren per minuut en een maximumkoppel van 389 en 433 Nm bij 1400 omwentelingen. De nieuwste generatie 5D-serie is leverbaar met een mechanische of met een Powershuttle-transmissie. Met de Powershuttle-versie kan de bestuurder de gevoeligheid in vijf stappen aanpassen. Deze heeft ook het bekende het Stop & Go-systeem plus Comfort Clutch-schakelen, dus zonder gebruik van het koppelingspedaal. Deze opties zijn standaard voorzien van de 30+15-transmissie. Er is ook 45/45-powershift-versie met drie groepen leverbaar. Alle versies halen bij een laag toerental een topsnelheid van 40 km/u. De transmissie met drie powershift-stappen biedt standaard een kruipsnelheid vanaf 200 meter per uur. Er zit standaard een progressief geschakelde elektro-hydraulische koppeling op en ook zijn er aftakastoerentallen van 540 en 540 eco beschikbaar. De nieuwe 5D-serie kan optioneel worden uitgerust met een gesynchroniseerde aftakas of een toerental van 1000 toeren.

Het hydraulische systeem is uitgevoerd met een dubbele pomp. Standaard is een hoofdpomp met een opbrengst van 54 liter per minuut met drie hydraulische ventielen achteraan en een drukloze retour. De hefinrichting achter heeft een maximaal hefvermogen van 3600 kilo. De elektronische bediening van de hefinrichting op de nieuwe 5D-serie heeft een nieuw bedieningselement, waarmee die gemakkelijker wordt ontgrendeld en over een actieve dansonderdrukking beschikt. Naast de fronthefinrichting met 2100 kilo hefkracht is er nu ook af-fabriek een ‘light kit’ voor de frontlader leverbaar. De voorassen zijn standaard uitgerust met natte schijfremmen en een honderd-procent-differentieelslot. De cabine met vier stijlen is leverbaar met verschillende dakopties: een standaardversie met een tapse vorm voor gebruik in smalle ruimtes en een versie voor uitgebreid zicht. De cabine heeft een krachtige airco en het gewenste comfort voor professionele inzet in onze sector.