Volgens Bobcat blijft de markt voor roterende verreikers groeien. In 2023 werden er wereldwijd maar liefst 4500 verkocht. De markt is voornamelijk geconcentreerd in Europa (85 procent), waarbij 76 procent van de afzet in Italië, Duitsland, Frankrijk en de Benelux wordt gerealiseerd. Met nieuwe modellen speelt Bobcat in op deze groei. De nieuwe serie bevat vier basismodellen in de hefhoogte-segmenten 18 meter, 21 tot 22 meter, 25 tot 26 meter en 30 tot 32 meter. Voor elke hoogte zijn er meer keuzemogelijkheden wat betreft hefvermogen. Daarnaast biedt Bobcat in deze segmenten ook nog extra modellen met één ton extra hefvermogen. De fabrikant voegt als vijfde segment roterende verreikers toe voor 27, 35 en 39 meter hefhoogte en een groter hefvermogen tot acht ton. De nieuwe Stage V-modellen met hefhoogtes van 18 tot 26 meter worden aangedreven door Deutz-motoren en de modellen met hefhoogtes van 27 tot 39 meter zijn uitgerust met Volvo-motoren.
De belangrijkste verbetering in de nieuwe serie roterende verreikers is de gepatenteerde panoramische cabine, die een aantal interessante vernieuwingen kent. Zo is de cabine geheel afgesloten, zodat er overdruk is, en is er sprake van honderd procent luchtfiltering. Een airco is standaard. De cabine heeft een gecertificeerde ROPS- en FOPS-bescherming. Van de cabinedeur kan zowel het onderste als het bovenste deel tot 90 en 180 graden worden geopend. De stuurkolom is gemakkelijk verstelbaar en de machines zijn voorzien van een comfortabele stoel. Ze hebben ook een nieuw dashboard met een display van zeven of twaalf inch met drie beeldweergaven: het klassieke, realtime dynamische laadcapaciteitsdiagram, een nieuw dynamisch laadcapaciteitsdiagram voor de giek waarop de bestuurder ziet in welk gebied hij veilig een last kan verplaatsen en tot slot een 360-gradenbeeld van bovenaf.
Er is nu een ledlamp achter de bestuurdersstoel gemonteerd en de afstandsbediening kan nu in een speciaal vak worden opgeborgen. Onder de linker armleuning zit ook een ledlamp die automatisch inschakelt bij het openen van het portier. De instap is meer naar het midden geplaatst en heeft twee handgrepen. Rechts achter aan de machine bevindt zich nu ook standaard een extra trap voor onderhoud bij de achterkant van de giek. Met een nieuwe knop op de joystick kan de bestuurder de koepel eenvoudig uitlijnen met de toegangstrappen aan de rechter- en linkerkant van de verreiker.