
Als je instapt, zie je meteen de eerste verschillen. De cabinevloer heeft een nieuw design gekregen. Antislipmateriaal zorgt voor veiliger in- en uitstappen en het vlakkere vloerprofiel is gemakkelijker schoon te maken. Ingestapt zie je dat de opbouw van de bovenwagen aan de rechterzijde naar achteren is verplaatst. Het zicht naar rechts is daardoor sterk verbeterd. Bovendien zijn er nu standaard camera’s voor de rechter- en achterzijde geïnstalleerd, met weergave op het display. Het display heeft een hoger contrast, zodat het beter afleesbaar is bij hinderlijk direct zonlicht. De functies van de graafmachine kunnen nu worden bediend via de keuzeknop en het display. De bovenwagen kun je nu simpel ontgrendelen met de T-toets naast de linker joystick.
De airco is vernieuwd. Die heeft nu een korte luchtaanzuiging vanaf de zijkant met brede kabeldoorvoeren en een stille werking. Volgens Atlas is de koel/verwarmingscapaciteit uniek. Atlas geeft aan dat het geluidsniveau in de cabine maar liefst twee decibel lager is geworden. Er is ook veel aandacht besteed aan opbergplekken. Rechts voor de joystick is een flessenhouder ingebouwd. Gereedschap en materialen kunnen aan de linkerzijde, onder en naast de bestuurdersstoel worden opgeborgen en zijn bereikbaar vanaf de deur en er is een uitneembare elektrische koelbox achter de stoel.