Overslaan en naar de inhoud gaan Overslaan en naar de footer gaan Overslaan en naar de zoekbalk gaan Overslaan en naar de navigatie gaan

Nieuw 20-voets tankcontainerchassis van D-Tec

Twee jaar geleden introduceerde trailerbouwer D-Tec een nieuw 20/30-voets tankcontainerchassis. Om het programma compleet te maken, komt de fabrikant in april met een 20-voets tankcontainerchassis. Met een leeggewicht vanaf 2950 kilo sluit dat goed aan de transportmarkt, waarin wordt gereden met tankcontainers en swapbodies.
28 mei 2020 1 min leestijd
De verlichting is op een aparte plaat  gemonteerd om aanrijschade te voorkomen.
Het resultaat is een goede gewichtsverdeling voor de verschillende landen van zowel acht als negen ton per as.

Een laag leeggewicht vormt voor D-Tec altijd een belangrijk speerpunt bij de ontwikkeling van trailers, dus ook bij die van het 20-voets chassis. In combinatie met de toepassing van staal van hoge treksterkte is het nu ook gelukt een lichtgewicht 20-voets tankcontainerchassis te produceren. Bij het ontwerp hield D-Tec rekening met de inzetbaarheid in geheel Europa. Het resultaat is een goede gewichtsverdeling voor de verschillende landen van zowel acht als negen ton per as.

Optioneel levert D-Tec in combinatie met schijfremassen de laatste as als stuuras.

Optioneel levert D-Tec in combinatie met schijfremassen de laatste as als stuuras. De achterzijde van de trailer is uniek. Die heeft versprongen ‘traptreden’ om gemakkelijk naar boven te klimmen en de tank te controleren. De open achterzijde zorgt ervoor dat de chauffeur gemakkelijk de slangen kan aansluiten. Een ander detail is de verlichting die aan de achterzijde op een aparte plaat is gemonteerd om aanrijschade te voorkomen.

De verlichting is op een aparte plaat  gemonteerd om aanrijschade te voorkomen.
Tags
Techniek & Vakinformatie
Grondig
geen foto
Gert Vreemann
Redacteur