
Hoewel er al diverse merken en uitvoeringen afschuifwagens op de markt zijn, heeft fabrikant Krampe tijd uitgetrokken om een eigen versie te ontwikkelen. Meer dan twee jaar ontwikkeling en ruim duizend testuren zijn er in meerder prototypen gestoken voordat nu het moment is gekomen dat Krampe deze definitieve versie op de markt zet. De afschuifwand wordt met vijf hydrauliekcilinders in een smalle goot midden in de bakbodem bewogen. De cilinders zijn volgens Krampe flink overgedimensioneerd, om de wagen ook bij overbelading goed te kunnen lossen.

Opvallend is dat de schuifwand is voorzien van gaasprofiel bedekt met plexiglas. Daarmee is er altijd goed zicht op de belading. De bovenste veertig centimeter is neerklapbaar. Afschrapers zorgen dat de schuifwagen graandicht kan lossen. Krampe levert de AS 750 Rambody standaard met een paraboolgeveerd tandemonderstel, maar zoals bekend is deze AS 750 ook leverbaar met een hydraulisch of pneumatisch geveerd onderstel. Krampe monteert standaard BPW-stuurassen met bovenliggende remcilinders voor een zo groot mogelijke bodemvrijheid. De eerste nulserie van de AS 750 Rambody wordt in april aan dealers uitgeleverd. Komend jaar gaat Krampe meer modellen in diverse groottes en uitvoeringen testen. Het is de bedoeling dat deze voor het volgende seizen (2023) leverbaar zullen zijn.