Wanneer de chauffeur voor het eerst over het perceel rijdt, slaat hij maximaal vijf A-B-lijnen op. Alle verzamelde balen worden hier automatisch op afgelegd. Het grote voordeel van deze techniek: de balen liggen allemaal dwars op de rijrichting (voor het laden) op de aangegeven lijnen en kunnen daardoor zeer snel en eenvoudig worden geladen, zonder veel heen en weer te hoeven steken. Nog een pluspunt is dat de chauffeur aanzienlijk wordt ontlast. Tot nu toe moest hij het moment van baalafleg handmatig activeren, maar dit garandeerde niet dat de balen ook daadwerkelijk precies in één lijn kwamen te liggen.
Deze werkwijze geeft in de praktijk veel voordelen. Uiteraard wordt het balen laden er efficiënter en dus kostenbesparend door: minder draaiuren, minder dieselverbruik en minder werktijd. Daarnaast is het rijden veel veiliger, vooral op de kopakker. De forse afname van rijsporen heeft ook een positief effect op de bodemverdichting. En voor grote oppervlakten in het buitenland is het onmogelijk dat er balen over het hoofd worden gezien.