De overeenkomst betreft de 6,1- en 4,1-liter-Deutz-motoren die zoals bekend al in een aantal Fendt-trekkerseries worden gebruikt. Dat betekent dus ook dat Agco in de toekomst niet overgaat op het monteren van (alleen) de eigen Agco Power-motoren uit de motorenfabriek in Finland. In de overeenkomst zijn ook gezamenlijk onderzoek en ontwikkeling van elektrische aandrijving en alternatieve brandstoffen opgenomen. Zoals wellicht bekend is Deutz actief met E-Deutz-aandrijving, met alternatieve brandstoffen, hybride technieken, elektrische aandrijving en een eigen waterstofmotor op basis van de zuigermotor.
Bij de strategische samenwerking met Agco voor motoren onder de 110 kW (150 pk) wordt gesproken over de productie van motordelen om zo elkaars efficiëntie te benutten. Eric Hansotia, chairman, president en CEO van Agco, geeft aan dat de coronapandemie het belang van een sterke band met toeleveranciers weer eens te meer heeft aangetoond. Hij geeft aan dat Deutz al jaren een betrouwbare partner is en dat het bedrijf die relatie graag wil continueren. Frank Hiller, CEO van Deutz, is blij met het in zijn bedrijf getoonde vertrouwen. Hij geeft aan dat Agco al jaren één van de beste klanten is van Deutz en dat hij blij is dat Agco nu via het nieuwe contract de toekomstige samenwerking heeft vastgelegd.