
Het volledig luchtgeveerde chassis staat aan de voorzijde hoger dan aan de achterzijde, waardoor het originele veercomfort behouden bleef. Door toepassing van 295/55R22.5-banden op de trekas en 375/45R22.5 op de gestuurde naloopas in combinatie met een lagere afstelling van de luchtvering achter ontstond deze afschuining naar achteren. Verder is de opbouw aan de voorzijde voorzien van minder hoge dwarsliggers dan achter, waardoor de laadvloer vlak is en met 99 centimeter wel extra laag. Ideaal dus voor het vervoer van hoge machines voor bijvoorbeeld grondverzet of wegenbouw. Dankzij het forse laadvermogen mogen die machines tot wel achttien ton zwaar zijn.

De opbouw is voorzien van goedgekeurde sjorogen langs de zijprofielen en in het midden. Voor het opbergen van ladingzekeringsmaterialen zitten er onder de laadvloer drie grote roestvrijstalen kisten, die zijn voorzien van ledverlichting. De 8,50 meter lange laadvloer is voorzien van twee oprijgoten van Domex-staal. Die laten zich eenvoudig bedienen dankzij een balansveer. De oprijgoten zijn in de breedte verstelbaar. De gehele opbouw is gegalvaniseerd. Tegen meerprijs is een lier tegen het kopschot leverbaar. Verder is er een 3,5-tons aanhangwagenkoppeling mogelijk of een dertigtons vangmuilkoppeling.

De DAF XD 410 is uitgerust met de 301 kW (410 pk) sterke MX11-krachtbron in combinatie met de automatisch schakelende ZF TraXon-versnellingsbak. De DAF XD-cabine is ruim en comfortabel en is voorzien van een koelkast tegen de achterwand. Een van de sterke punten is het uitstekende uitzicht vanuit de cabine, in combinatie met de speciale Corner View-dodehoekcamera en dodehoeksensoren. Dankzij de sturende naloopas is de truck extra wendbaar. Veldhuizen Trucks heeft momenteel drie van deze trucks staan voor de verhuur.