De volledig elektrische truck is voorzien van 322 kWh aan accu’s en heeft een 400 kW elektromotor die is geïntegreerd in de achteras. Hiermee zijn afstanden van tussen de 250 en 400 kilometer haalbaar, afhankelijk van de inzet. De truck mag maximaal 41,5 ton wegen, maar met een aanhangwagen kan dat oplopen tot vijftig ton. Naast het eigen gewicht is ook de inzet van invloed op de actieradius. Zo vraagt snelweginzet meer stroom dan rijden in de binnenstad. Daarbij speelt de regeneratie van remenergie een belangrijke rol.
Veldhuizen Trucks heeft de truck aangepast door onder meer de naloopas in een wide-spread-configuratie. Verder is er een tweede vooras gemonteerd en is de bestaande vooras op tien ton gekeurd. Om hier ruimte voor te creëren, zijn de accu’s verplaatst. De tweede en de laatste as zijn hefbaar uitgevoerd, waardoor het voertuig in onbeladen toestand als 4x2 te rijden is. Dat scheelt rolweerstand en bandenslijtage. Verder is er een innerliner gemonteerd en is er een extra dwarsbalk in het chassis geplaatst. Het resultaat is een vierasser met een eigen gewicht van rond de twaalf ton met een maximaal GVW van 41,5 ton.
Naast deze 8x2 levert Veldhuizen Trucks op dezelfde basis ook een 6x2 met een GVW van 31,5 ton en een 10x2 met een GVW van 49 ton. Daarmee biedt Veldhuizen Trucks speciale elektrische voertuigen voor de bouwsector die specifiek aan de Nederlandse transportbehoeftes voldoen.