
De Renault K-serie is van origine een echt terreinvoertuig met inschakelbare assen, hoge en lage gearing en een op offroad-inzet aangepast bedieningsgemak. Verder heeft hij een stalen bumper met een grote oploophoek en roosters ter bescherming van de koplampen. Achter het portier is een opstapje met een handgreep op het dak, waardoor de chauffeur veilig in de bak kan kijken tijdens het laden. De vloot omvat vele merken, maar Renault Trucks was nog niet vertegenwoordigd. Jan Bakker: „Wij hadden auto’s nodig en Veldhuizen Trucks kon uit voorraad leveren. Wij hadden al prima ervaringen met door Veldhuizen aangepaste trucks.”

Voor de ombouw van de af-fabriek Renault Trucks K480 8x8 naar 10x8 ging Veldhuizen Trucks uit van de zware uitvoering, compleet met het Xtreme-tandemstel met naafreductie. Dat is goed voor een technische belasting van 38 ton. De truck staat rondom op paraboolvering met achter bovendien rubber blokken voor meer comfort. De door Veldhuizen Trucks aangebrachte middelste as is luchtgeveerd. De aslasten bedragen van voor naar achter 10,0, 11,5, 10,0 en twee keer 9,5 ton op kenteken. Veldhuizen Trucks koos voor 375/95R22.5-banden op de vooras, waardoor een grote instuurhoek mogelijk werd. Op de 11,5-tons tweede as zijn 445/75R22.5-banden gemonteerd. De liftas is voorzien van 385/65R22.5-banden. De beide achterassen zijn voorzien van 325/95R24-banden op 24-inch-wielen. Om ruimte te maken voor de middelste as is de uitlaatdemper verplaatst naar een positie tussen as één en as twee. Vanwege de ruimte is er gekozen voor een staande uitlaat achter de cabine. Als opbouw is er een 25-kuubs Ruizeveld-kipper gemonteerd met aluminium milieukleppen.