Digitale brandweer
De HackHelpdesk biedt duidelijke en concrete stappen om schade na een cyberaanval zoveel mogelijk te beperken en helpt herhaling te voorkomen. Met een overzichtelijk vraag-antwoord menu zie je meteen waar je aan toe bent: van het type incident tot het doel van de cybercriminelen en de acties die je kunt nemen om erger te voorkomen. Naast deze eerste hulp krijg je ook preventieve adviezen waarmee je je bedrijf beter kunt beschermen tegen toekomstige cyberdreigingen.
Vragen? Gebruik de Cyberwijzer
Een handige functie binnen de HackHelpdesk is de Cyberwijzer – een chatbot die 24/7 beschikbaar is om je vragen te beantwoorden. Deze AI-gestuurde assistent voorziet je van informatie over allerlei soorten cybercrime en biedt advies over de beste vervolgstappen. Mocht je meer ondersteuning nodig hebben, dan kan de Cyberwijzer je zelfs doorverwijzen naar een specialist.
Actueel nieuws over cyberdreigingen
De HackHelpdesk houdt je ook op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van cyberdreigingen en beveiligingskwetsbaarheden. Daarnaast biedt de site informatie over het melden van incidenten en het doen van aangiftes.
Voor Cumela-leden is de HackHelpdesk een ideale eerstelijns hulplijn voor deskundige ondersteuning bij cybercriminaliteit. Dit initiatief van Platform Veilig Ondernemen (PVO) wordt ondersteund door de Nationale Politie, VNO-NCW en het Digital Trust Center. Kijk regelmatig op de website HackHelpdesk en sla deze op in jouw telefoon of browser.
Extra tip: Samen Digitaal Veilig
Als Cumela-ondernemer kun je via Samen Digitaal Veilig nog meer kennis, video’s en hulpmiddelen krijgen om je digitale veiligheid te verbeteren.