Het resultaat is een 10x4 met een laag eigen gewicht, een robuuste bouw en een hoog netto laadvermogen. Door de extra as ontstond er een kipper met een totaal terreingewicht van 49 ton op kenteken. Het eigen gewicht van de opgebouwde kipper, compleet met een geïsoleerde Ruizeveld-kipperopbouw met asfaltsnip en milieukleppen, bedraagt 18.650 kilo. Dat resulteert in een netto laadvermogen van 30,35 ton.
Afgezien van de luchtgeveerde middelste as is het chassis volledig paraboolgeveerd. Toch heeft het comfort niet te lijden onder deze keuze. De truck rijdt zelfs in onbeladen toestand comfortabel. Het nieuwe aangedreven tandemstel van Iveco is technisch goed voor 32 ton. Het is lichter, onder meer door de toepassing van schijfremmen. Verder is er veel aandacht besteed aan het verminderen van de interne wrijving in de assen, onder meer door een speciale olie toe te passen. Voor een korte draaicirkel werd de wielbasis ingekort en de uitlaat aan het chassis verplaatst. Verder werd het verplichte Front Underrun Protection System (FUPS) onder de bumper aangebracht.
De aandrijflijn is van het beproefde Iveco-concept, namelijk de 375 kW (510 pk) sterke Cursor-dertienlitermotor zonder EGR of actief roetfilter.
Als versnellingsbak is er gekozen voor de zestientraps ZF TraXon met offroad-software. Daarmee is het schakelen tussen voor- en achteruit razendsnel mogelijk, zonder eerst voor neutraal te hoeven kiezen. Reuze handig als er even moet worden gespeeld om weg te komen. Het aangedreven tandemstel is overigens voorzien van langs- en dwarssperren, die eenvoudig met een draaiknop in te schakelen zijn. De Iveco T-Way is leverbaar met de getoonde dagcabine of met een slaapcabine.