Develon heeft zijn nieuwe Uptime Center voor Europa operationeel. De vestiging in Praag maakt nu deel uit van het wereldwijde Develon Uptime Center (DUC) met het hoofdkantoor in Seoul in Zuid-Korea. Via monitoring en analyses werkt het DUC aan het voorkomen van storingen en stilstand.

De focus van het Develon Uptime Center, kortweg DUC, is het optimaliseren van de uptime van machines, zodat de machines van klanten efficiënt en effectief werken. Met de DUC wil Develon met behulp van digitale servicetechnologieën en snelle ondersteuningsverzoeken op afstand problemen van klanten en dealers/distributeurs oplossen. Door gegevens uit verschillende bronnen samen te voegen, krijgt Develon een uitgebreid visueel overzicht van de kritieke systemen en services van de machines. Hierdoor kan het bedrijf inzicht krijgen in de systeemprestaties, potentiële problemen identificeren en snel reageren op eventuele problemen.

Het regelmatig monitoren van foutcodes helpt Develon preventief onderhoud uit te voeren en mogelijke storingen te voorkomen. Het onderzoeken van gegevens uit olieanalyses biedt inzicht in de toestand van de smeermiddelen voor de machines, waardoor potentiële problemen kunnen worden geïdentificeerd en onderhoudsschema’s kunnen worden geoptimaliseerd.
Onderhoudsmonitoring via de analyse van onderhoudsgegevens maakt het mogelijk om het onderhoud van apparatuur te volgen, zodat regelmatig onderhoud volgens schema wordt uitgevoerd om onverwachte storingen te voorkomen. Big data-analyses, zoals het bestuderen van trillingen en belastingmetingen op componenten, helpen bij het begrijpen van stresspunten en potentiële storingen, waardoor proactief ingrijpen mogelijk wordt.
Het bestuderen van historische gegevens over storingen aan apparatuur helpt bij het identificeren van patronen en hoofdoorzaken, waardoor strategieën worden ontwikkeld om soortgelijke problemen in de toekomst te voorkomen.