

Beide modellen worden aangedreven door een Kubota D902-Stage V-dieselmotor die een twintig procent hoger brutovermogen levert van 12,1 kW (16,2 pk) bij 2400 toeren. De motor heeft ook een 25 procent grotere cilinderinhoud en een 29 procent hoger motorkoppel van 54,6 Nm bij 1900 toeren.
De machines hebben standaard een giek van 1,75 meter en een arm van 1,03 meter en zijn optioneel leverbaar met een langere arm van 1,23 meter. De DX17Z-7 heeft standaard een 180 kilo contragewicht met optioneel een extra contragewicht van 85 kilo voor de langere arm. De draaicirkel aan de achterkant van de DX17Z-7 is teruggebracht tot 64,5 centimeter. Bij het extra contragewicht komt hier 7,5 centimeter bij.

De cilinders op de giek hebben cilinderbeschermers en de hydraulische slangen lopen door de giek. De olieflow is gemakkelijk instelbaar en kan worden geregeld via een duimwiel op de rechter joystick. Beide modellen zijn leverbaar met een snelwissel via een veiligheidsknop op de linker console in combinatie met een knop op de rechter joystick voor het wisselen.
De DX17Z-7 en DX19-7 zijn beide uitgerust met een onderwagen die hydraulisch van 99,4 naar 129 centimeter breedte kan worden uitgeschoven. Het schuifblad kan worden verbreed van 99,4 naar 129 centimeter. De rijsnelheidsschakelaar is geïntegreerd met de rijbedieningshendels.
Beide modellen zijn leverbaar met canopy, maar de DX19-7 is ook leverbaar met cabine. De cabineversie van de DX19-7 is voorzien van een radio en het nodige comfort. Zo is er standaard verwarming met luchtcirculatie via drie ventilatieopeningen en ook is er een snelontdooisysteem. Ook is er standaard een ruim instelbare mechanisch geveerde stoel. Het nieuwe 5-inch-display vervangt het eenvoudige instrumentenpaneel. Ledverlichting en een zwaailicht zijn ook standaard op beide modellen. De DX17Z-7 heeft standaard een ledwerklamp op de giek, terwijl de DX19-7 met cabine ook een werklamp bovenaan op de achterzijde van de cabine heeft.