Overslaan en naar de inhoud gaan Overslaan en naar de footer gaan Overslaan en naar de zoekbalk gaan Overslaan en naar de navigatie gaan

Deutz-Fahr 6C-serie flink vernieuwd

Drie modellen, drie verschillende transmissies en de beschikbaarheid van veel opties zijn de kenmerken van de nieuwe Deutz Fahr 6C-serie. Dankzij de nieuwe vier-stijlen-TopVision-cabines en de nieuwe RVShift-powershift-transmissie kan Deutz-Fahr met deze modellen weer vooruit in de klasse van 88 tot 105 kW (120 tot 143 pk). De trekkers zijn per direct leverbaar.

3 februari 2022 3 min leestijd
Deutz Fahr 6C serie
Deutz Fahr 6C serie

De nieuwe 6C-serie is uitgerust met 3,6-liter-Deutz TCD L04-Stage V-viercilindermotoren met 88 kW (120 pk) op de 6115 C en met 100 kW (136) pk op de 6135 C. Voor aftakaswerkzaamheden en transportwerk is er tot 7 pk powerboost beschikbaar. De nieuwe 6C-serie is leverbaar met een powershift-, een RVShift- en een TTV-transmissie. De drietraps powershifttransmissie met vijf versnellingen en maximaal vier groepen is de basis. De 6115 C kan worden geleverd 20+20 of 40+40 versnellingen, de 6125 C en 6135 C met 30+30 of 60+60 versnellingen met automatisch schakelende powershift en een topsnelheid van 40 km/u bij een gereduceerd motortoerental. Deze transmissie heeft net zoals de RVShift en de TTV-transmissie de instelbare PowerShuttle-omkeerschakeling.

De nieuwe RVShift-powershift-transmissie heeft twintig versnellingen vooruit en zestien achteruit met Automatic Powershift-functie (APS). Met deze transmissie kun je extra snel accelereren door versnellingen over te slaan. Ook is er een extra snelle omschakeling tussen de veld- en wegsnelheden mogelijk via een druk op de knop in de armleuning. Met deze RVShift-transmissie is 50 km/u te rijden bij een gereduceerd motortoerental. Een snelheid van 40 km/u wordt al bereikt bij minder dan 1650 toeren. Een superkruipbak met snelheden van minder dan 100 meter per uur is optioneel leverbaar. Als meest uitgebreide uitvoering is de TTV-transmissie leverbaar met verschillende rijmodi. De TTV-transmissie biedt ook de PowerZero-functie.

Deutz Fahr 6C serie

De nieuwe TopVision-cabines hebben dankzij vier stijlen in combinatie met het high-visibility-dakluik veel zicht. De cabine is afgeveerd met Hydro Silent Block-vering of optioneel mechanische vering. De zijarmbediening is overzichtelijk en functioneel. Er zijn een luxe stoel en een koelbox beschikbaar. Ook zijn er tegenwoordig noodzakelijke zaken als radio met Bluetooth en naast het 8-inch-scherm steunen voor een extra scherm. Er zijn maximaal zestien led-werklampen en de rijverlichting bestaat ook uit leds.

Het kleinste model is leverbaar met een hydrauliekpomp met een opbrengst van 55 liter per minuut of een loadsensing-pomp die 90 liter per minuut kan leveren. De zwaarste twee modellen hebben een pomp van 90 liter per minuut of een loadsensing-pomp van 120 liter per minuut in combinatie met mechanische of elektro-hydraulische hydrauliekventielen. Er zijn maximaal vijf onafhankelijke hydraulische ventielen aan de achterkant beschikbaar, met optionele Power Beyond-koppelingen achter en de hydraulische koppelingen aan de fronthef. De hefkracht van het lichtste model is 5,4 ton. De andere twee modellen hebben een hefvermogen van standaard 5,0 of optioneel 7,0 ton en tot vier aftakassnelheden. Alle modellen hebben een fronthef met een hefkracht van 3,0 ton en een 1000-toeren-frontaftakas.

Met iMonitor kan de bestuurder alle functies van de machine beheren. De performance-stuuroptie biedt een snelle stuurfunctie voor minder stuurwielomwentelingen. Naast Isobus kunnen de modellen ook worden uitgerust met automatische geleidings- en telemetriesystemen. Ook zijn er pneumatische of hydraulische aanhangerremsystemen leverbaar. Hydraulic Engine Brake (HEB) is een optie. Deze functie activeert de E-Visco-ventilator voor remenergieabsorptie. Standaard staat de 6C-serie achter op 480/70R34-banden. Bijpassende cultuurwielen met een bodemvrijheid tot 505 millimeter zijn leverbaar. De trekkers zijn vanaf nu leverbaar.

Tags
Techniek & Vakinformatie
Grondig
geen foto
Gert Vreemann
Redacteur