deutz fahr 5DF platform

Deutz Fahr 5DF-platform MY24

Datum: 6 maart 2024
Laatst bijgewerkt: 7 maart 2024
Door: Gert Vreemann
Twee jaar na de lancering vernieuwt Deutz-Fahr de 5 DF-platformserie en levert het extra nieuwe opties en functies. De 5DF-platform MY24-modellen bieden een pakket opties die normaal gesproken alleen te vinden zijn op de high-specs-cabineversies. Daarmee tilt Deutz-Fahr de 5DF-serie letterlijk naar een hoger niveau.
deutz fahr 5DF platform

De 5DF-platformfamilie bestaat uit vijf modellen, met vermogens van 67 tot 85 kW (91 tot 116 pk). Er zijn verschillende keuzes aan transmissie-uitrustingen beschikbaar, variërend van een eenvoudige, volledig mechanische 12+12-transmissie tot de geavanceerde 45+45-transmissie met PowerShuttle en drietraps HML-powershift. Ongeacht de grootte is het platform altijd bevestigd op vier hydro-silent-blocks

De nieuwe Farmotion 35- en 45-motoren voldoen aan de Stage V-norm en het vermogen en het koppel van de hele motorserie zijn verhoogd. Ze zijn vrijgegeven voor HV0. Het 5DF-platform MY24 beschikt ook over de CTM-verbinding voor de SDF Fleet Management-functies, zodat alle rijinformatie en de positie van de trekker realtime op de laptop of smartphone beschikbaar zijn.

deutz fahr 5DF platform

Naast de volledig mechanische configuratie, die eenvoud en gebruiksgemak combineert met hoge prestaties, biedt de MY24 een reeks nieuwe opties. Zo zijn er nieuwe transmissiefuncties beschikbaar, zoals de PowerShuttle (richtingverandering zonder rijkoppeling), SenseClutch (vijf instellingen van snelheid en van richting veranderen), Stop&Go (mogelijkheid om de trekker te stoppen en opnieuw weg te rijden door alleen de rem te gebruiken, zonder de koppeling te bedienen), ComfortClutch (mogelijkheid om de rijkoppeling in te schakelen door op een knop op de versnellingshendel te drukken) en HML 3-powershift-stappen (45 mechanische versnellingen vooruit en 45 mechanische versnellingen achteruit).

Verder zijn er voor de MY24 opties als onafhankelijke voorasvering met adaptieve demping, actieve zelfuitlijning, antiduik- en antirolfunctie en DTC (differentiële tractieregeling). Ook kan er worden gekozen voor een volledig geïntegreerde PTO en een hefinrichting met 2100 kilo hefvermogen aan de voorzijde, een elektronisch geregelde hefinrichting achter met dansonderdrukking en externe bedieningselementen op de achterspatborden. Een andere optie is een hydraulische trekstang rechts en hydraulische stabilisatoren met de mogelijkheid om ze af te stellen met de externe bedieningselementen op de achterspatborden. De trekker kan worden uitgerust met tien hydraulische aansluitingen achter en vier in het midden gemonteerde hydraulische koppelingen, een stroomverdeler voor gelijktijdig gebruik van hef- en hydraulische ventielen achteraan en ten slotte een luchtgeveerde bestuurdersstoel.