
De bijzonder compact gebouwde DAF CF 10x4 kwam van de fabriek als 8x4, waarna Veldhuizen Trucks het chassis voorzag van een liftbare en sturende tweede as met een draagvermogen van negen ton. Daarbij werd veel aandacht besteed aan de plaatsing van allerlei componenten aan het chassis, zoals de demper, de luchtketels en de accu’s. Veldhuizen koos voor een Y-vormige brandstoftank tussen as drie en vier aan weerszijden van het chassis. Verder werd de demper-unit van de uitlaat zodanig geplaatst en aangepast dat er ruimte ontstond voor de steunpoot van de HMF 1943-autolaadkraan.

Aan de bestuurderskant is een opstap op het spatbord gemaakt met een platform voor het bedienen van de autolaadkraan. Daaronder zijn de accu’s en de AdBlue-tank geplaatst, met daarnaast een roestvrijstalen kist voor gereedschap. De geïsoleerde Tibeg-kipper heeft een inhoud van achttien kubieke meter en is voorzien van milieukleppen en een asfaltsnip.
De DAF CF Quadro 10x4 weegt, compleet met autolaadkraan en de kipperopbouw, net onder de twintig ton. De vooras is goed voor tien ton. De overige vier assen zijn goed voor elk negen ton op het kenteken, waardoor de complete optelsom op 46 ton uitkomt. Dit resulteert in een nuttig laadvermogen van afgerond 26 ton. Daarmee kan de truck dankzij de gekozen configuratie volwaardig meerijden in het asfalttransport.
Deze nieuwe DAF CF Quadro van Pronk Belkom uit De Goorn is een van de primeurs die Veldhuizen Trucks toont op de TKD.