De DAF CF 450 kwam van de fabriek als FAX 8x2-chassis, waarna Veldhuizen Trucks een sturende, liftbare middelste as monteerde. In combinatie met een hogere aslast voor de voorassen ontstond hierdoor een 10x2-configuratie met een totaal toegelaten gewicht van 49 ton. De combinatie is extra wendbaar, omdat vier van de vijf assen sturend zijn uitgevoerd.
De 24-kuubs Fliegl-pusher-opbouw is vanwege de compactheid geschikt voor opbouw op een dergelijk chassis, waarbij de aslasten optimaal worden benut. Fliegl geeft aan dat de laadbak volledig wordt schoongeschraapt bij het lossen. Ook het innemen van freesafval meteen na het lossen van heet asfalt is geen probleem. Het freesafval dat normaal aan de wanden kleeft, wordt bij het lossen namelijk ook uit de bak geschraapt, waardoor er na het lossen geen residu overblijft. De 24 kuub grote opbouw is geïsoleerd met schuimplaten.
Het laadvermogen van de vijfasser is 31,1 ton, terwijl het leeggewicht van de DAF 10x2 met opbouw slechts 17,9 ton bedraagt. Pronk Belkom zet de pusher voornamelijk in voor het vervoer van asfalt. Met name in tunnels en bijvoorbeeld onder tramlijnen kan er zo worden gelost. Daarnaast voert Pronk Belkom regelmatig zand en grond aan bij tuinders, waarbij binnen moet worden gelost.