D Tec LZV

D-Tec-LZV-combinatie nu ook geschikt voor Duitsland

Datum: 19 juli 2022
Laatst bijgewerkt: 19 juli 2022
Door: Gert Vreemann
Trailerbouwer D-Tec introduceerde in samenwerking met Van der Most Transport de eerste LZV-combinatie die geschikt is voor het rijden in Nederland én in Duitsland. Naast de technische aanpassingen die nodig zijn voor het rijden in Duitsland kent de nieuwe LZV-combinatie ook een lager leeggewicht.

D Tec LZV

De LZV-combinatie van D-Tec is geschikt voor drie twintigvoets containers of één twintigvoets en één en veertigvoets container. Het voorste deel bestaat uit een Combidolly met daarachter een Flexitrailer, Portmaster of veertigvoets chassis. Het belangrijke voordeel is dat de vervoerder verschillende combinaties kan kiezen. Denk aan de inzet als LZV-combinatie of bijvoorbeeld de tweede oplegger voor ander transportwerk.

Het lage leeggewicht is onder andere bereikt doordat D-Tec zijn Combidolly herontwikkelde, wat resulteerde in een gewichtsbesparing van circa 200 kilo. In combinatie met een lichtgewicht veertigvoets chassis van D-Tec is een besparing gerealiseerd van 1500 kilo ten opzichte van andere LZV-combinaties. Deze gewichtsbesparing was noodzakelijk om de LZV-combinatie ook geschikt te maken voor transporten naar Duitsland. Dit heeft onder meer te maken met het beperkte maximumgewicht van 40 ton in Duitsland.