Overslaan en naar de inhoud gaan Overslaan en naar de footer gaan Overslaan en naar de zoekbalk gaan Overslaan en naar de navigatie gaan

Complete serie Giant-verdichtingsmachines

Na de overname van Ulbo Machinery in Zwolle, afgelopen jaar, voegt Tobroco-Giant nu een complete lijn verdichtingsmachines toe aan het eigen Giant-programma. De lijn bevat 24 verschillende Giant-stampers en -platen, waaronder ook een elektrische variant. Tobroco Giant wil de productie en het aanbod flink uitbreiden.
3 februari 2022 2 min leestijd
giant elektrische trilplaat
Giant trilplaat

Fabrikant Tobroco-Giant wil uitgroeien tot een full-liner in compact materieel. De overname van Ulbo Machinery in Zwolle paste in dit streven en leverde het bedrijf meteen een complete reeks verdichtingsmachines op. Tobroco Giant heeft nu de eigen Giant-lijn met eigen kleur en naam klaar. Ulbo Machinery in Zwolle blijft de eigen Samac-lijn leveren aan het eigen dealernet. Directeur-eigenaar Toine Brock van Tobroco-Giant: “Trilplaten en stampers passen bij onze huidige Giant-modellen. Of het nu gaat om grondverzet- of verhuurbedrijven, stratenmakers of hoveniers, zij zijn bekend met beide merken en hebben nu één aanspreekpunt voor aankoop, service en onderhoud. Ons doel is om in de toekomst een totaaloplossing te bieden, zodat klanten terecht kunnen voor al hun compacte machines.”

opladen elektrische trilplaat Giant

Inmiddels zijn de eerste exemplaren gespoten in de geel-grijze huisstijl en uitgevoerd met een eigen logo, waarin de wiellader is vervangen door een verdichtingsmachine. Het aanbod telt 24 modellen. Zo is er keuze uit een benzine-, diesel- of elektromotor van Honda, Hatz of Yanmar. Giant levert vier trilstampers met een gewicht van 58 tot 80 kilo. De trilplaten zijn onderverdeeld in elf typen (51-180 kilo), acht schakelplaten (twee richtingen, 180-485 kilo) en een rollentriller. Ze leveren maximaal 67 kN slagkracht en hebben een grondplaat van 30 tot 85 centimeter breed. De 103 kilo wegende GP1950E is uitgerust met een Honda GXE2.0H-elektromotor en een 72-volt-accu, die binnen een uur tot tachtig procent is op te laden. De introductie van dit E-model vormt het startsein voor een complete elektrische serie, waartoe op korte termijn ook de trilstamper GR740E en de schakelplaat GPR5575E worden toegevoegd.

 

Tags
Techniek & Vakinformatie
Grondig
geen foto
Gert Vreemann
Redacteur