

Af-fabriek werd de Volvo FM Electric 6x2 geleverd met een wielbasis van 490 centimeter tussen as één en as twee. Dat is het gevolg van de accupakketten die binnen de wielbasis zijn aangebracht. Voor een portaalarmwagen mag dat wel wat korter zijn. Veldhuizen Trucks kwam met de oplossing om de 24-volt-accu’s en de luchtketels te verplaatsen. Daardoor kon de wielbasis van de truck met een volle meter worden ingekort, tot 390 centimeter.

De 24-volt-accu’s en de luchtketels zijn vervolgens door de carrosseriebouwer aangebracht achter de slaapcabine, net voor de opbouw. De originele hoogspanningsaccu’s bleven op dezelfde positie. Hierdoor ontstond een compacte drieasser met een portaalarmsysteem en een nuttig laadvermogen van 12.400 kilo. Het totaalgewicht van de bakwagen mag maximaal 29 ton bedragen, mede dankzij de luchtgeveerde tientons vooras. De originele sturende naloopas zorgt voor een kleine draaicirkel.