

De twee grote modellen zijn naast standaard 20 km/u nu ook optioneel leverbaar in 40 km/u-variant. In combinatie met de optionele Ride Control-armvering zorgen de hogere rijsnelheden ook voor een hogere productiviteit bij laad- en transportwerkzaamheden.
De Evolutions worden aangedreven door Stage V-FPT-dieselmotoren met vermogens van 43 tot 55 kW (58 tot 74 pk) en een koppel van 316 Nm voor de 221F en de 321F. De grotere modellen worden geleverd met nieuwe assen. Deze hebben natte schijfremmen en zijn verkrijgbaar met limited-sper- of honderd-procent-sperdifferentieel. De Evolution-wielladers hebben een Eco-rijmodus, waarbij het motortoerental wordt beperkt tot 1700 toeren. In combinatie met een loadsensing-pomp gaat dit niet ten koste van de hydrauliekprestaties.

Er worden twee cabine-interieurs aangeboden, waarbij de Deluxe-cabine extra opbergruimte rond de stoel heeft, volledige hoogteverstelling voor het stuur en een verstelbare polssteun. Verder heeft hij een multifunctionele elektro-hydraulische joystick voor alle bak- en laderarmfuncties. Er is een personenauto-achtige monitor met alle belangrijke machinefuncties en systeembedieningen.
Een membraantoetsenbord, vergelijkbaar met dat van grotere Case-machines, brengt alle bedieningselementen binnen handbereik van de machinist, zonder dat zijn arm de polssteun hoeft te verlaten. De machinist kan de reactietijd op eigen voorkeur instellen.

Verder is er een bakschudmodus en een return-to-dig-functie. Aanvullend is er ook terug naar-rijinstelling-functie en kunnen de twee geautomatiseerde bewegingen worden gecombineerd voor een eenvoudiger bediening bij het laden en kippen. Er wordt ook een terug-naar-hoogte-functie aangeboden. Zowel SiteWatch als SiteConnect is als optie verkrijgbaar bij de deze nieuwe modellen.
De 21F en de 121F zijn voorzien van een nieuwe laderarm met Z-balk met monoliftcilinder, waardoor parallel heffen mogelijk is. De 21F en 121F zijn standaard voorzien van hydrauliek met een opbrengst van 67 liter per minuut, terwijl de grotere 221F en 321F een optioneel pakket met hoge opbrengst hebben, inclusief kruipsnelheid, een stopcontact aan de voorkant en een drukloze retour.