JCB lanceert met de 525-60E zijn allereerste elektrisch aangedreven verreiker. Deze heeft een maximaal hefvermogen van 2500 kilo, met een maximale belasting van 2000 kilo op de volledige hefhoogte van zes meter. De machine is ontworpen om dezelfde cyclustijden te leveren als zijn dieselaangedreven tegenhanger, zonder prestatieverlies. De 525-60E maakt gebruik van twee elektromotoren, één voor de aandrijflijn en een tweede voor het aandrijven van het hydraulische systeem. Verder is de 535-60E voorzien van remregeneratie en regeneratieve hydrauliek. JCB claimt een volledige ploegendienst te kunnen draaien op één acculading. De machine heeft standaard dezelfde ingebouwde lader als andere JCB E-Tech-producten, waarmee de accu in acht uur kan worden opgeladen. Optioneel is er de JCB-snellader, waarmee de accu in 35 minuten kan worden opgeladen.
19C-1E-minigraafmachine
Op de reeds gelanceerde 19C-1E-minigraafmachine biedt JCB nu een volledig gesloten cabine aan. De cabine zal even ruim zijn als die van de conventionele JCB-modellen van één tot twee ton en zal beschikken over een elektrische verwarming. De ROPS/FOPS-cabine wordt uitgerust met eenvoudig te vervangen gelaagd vlakglas. De 70/30-voorruit bestaat uit twee delen, met een onzichtbare tussenliggende afdichting. De cabine maakt gebruik van dezelfde led-werklampen en ruitenwissers als de dieselmodellen.
1TE elektrische dumper
De nieuwe 1TE is JCB’s eerste 1,0-tons elektrische dumper met stalen bak. Hij heeft een maximaal laadvermogen van 1000 kilo en een maximale loshoogte van 2,39 meter. De prestaties zijn identiek aan die van het conventionele dieselmodel, zowel wat betreft rijsnelheden als kipcycli. De individuele wielmotoren van de hydrostatische 1T-2 zijn vervangen door conventionele aandrijfassen en een dropbox, voor een permanente vierwielaandrijving. Een 7 kW sterke hydraulische motor levert de aandrijving aan de versnellingsbak, terwijl een tweede hydraulische pomp wordt gebruikt voor het aandrijven van het standaard hydraulische circuit van de machine, voor het kippen van de laadbak en voor de besturing. Het vermogen wordt geleverd door twee lithium-ionbatterijen van 5 kWh, die bij normaal gebruik een volledige ploegendienst kunnen draaien.
HTD-5 Dumpster
De al aangekondigde elektrische versie van de populaire HTD-5 Dumpster is nu ook officieel in de markt gezet. Deze HTD-5e E-Dumpster is een hoogkipmodel met 500 kilo laadvermogen en 1,45 meter kiphoogte. Hij is uitgerust met een 9 kW elektromotor en goed voor een rijsnelheid tot 3 km/u. De 48V-lithium-ionbatterij kan in twee uur worden opgeladen met een standaard 230V-aansluiting. De machine maakt ook gebruik van de nieuwe optionele ride-on SmartStep. Deze blokkeert de hydrauliek van de rupsen als de machinist tijdens het rijden van de trede afstapt.
JCB Powerpacks
JCB lanceerde officieel ook de al aangekondigde reeks powerpacks als elektrische back-up voor afgelegen en stedelijke bouwprojecten. Deze hebben vier of acht accu's met een opslagcapaciteit van 23 of 46 kWh en 8kW/10kVA enkelfase uitgangsvermogen. De units zijn gebouwd in een robuust, stapelbaar éénkuubs frame met vorksloffen voor laden en lossen. De ontladingsdiepte van de accu’s is geoptimaliseerd om de standtijd te verlengen en na 2000 volledige oplaad- en ontlaadcycli (naar verwachting meer dan tien jaar) hebben de accu’s gegarandeerd nog meer dan 85 procent van hun capaciteit. Het JCB-accupakket kan worden opgeladen via het lichtnet of via een generator.
JCB snellader
Om alle JCB E-Tech-machine snel te kunnen laden, heeft JCB een snelle universele oplader ontwikkeld die geschikt is voor alle huidige en toekomstige elektrische modellen van het E-Tech-gamma. Deze universele oplader werkt met elektrische systemen van 48 tot 96 volt en kan in tweeënhalf uur de elektrische 19C-1E-minigraafmachine volledig opladen. De lader kan ook worden gebruikt om accu’s tussentijds bij te laden. De universele oplader vereist een standaard driefasige elektrische voeding van 415 volt en wordt geleverd met zowel vier- als vijfpins stekkers, zodat deze bruikbaar is in heel Europa.