
Veldhuizen Trucks ging uit van een standaard Arocs 8x8 met een wielbasis van 5,45 (as één en as drie). Vervolgens werd as twee 55 millimeter naar achteren verplaatst, net als de torsiestaaf en de veerhanden. Hierdoor is de afstand tussen de eerste twee assen nu 180 centimeter, waardoor deze als aparte assen worden geregistreerd, met een toegestane aslast van elk 10,5 ton. De beide voorassen zijn voorzien van bandenmaat 445/65R22.5.
Vervolgens werd er een extra tientons as bijgebouwd, voor het aangedreven tandemstel, ook weer op 180 centimeter afstand. Deze originele Mercedes-as is luchtgeveerd, liftbaar, fuseegestuurd en voorzien van banden in de maat 385/65R22.5. Het aangedreven tandemstel, voorzien van een versterkte stabilisator, bleef ongewijzigd, afgezien van de gekozen bandenmaat van 13R22.5. Daardoor zijn de aangedreven assen elk goed voor 9,5 ton, waarmee de totale som uitkomt op 50 ton GVW.

De modificatie betrof verder het plaatsen van een aangepaste, 370 liter grote brandstoftank tussen as drie en vier en het aanbrengen van een roestvrijstalen gereedschapskist. Verder werd er gekozen voor een staande uitlaat, links achter de cabine. AJK verzorgde de kipperopbouw met milieukleppen. Bloem koos voor de 390 kW (530 pk) sterke uitvoering van de Arocs, waarmee de truck ook geschikt is voor het trekken van een aanhangwagen.