Mestwagen

Noodprocedures voor meldingen mest bij NVWA en RVO

Datum: 9 januari 2019
Laatst bijgewerkt: 12 februari 2020
Niets is vervelender dan dat je niet kunt inloggen bij de overheid als je verplichte meldingen moet doen, waar de voortgang van je werk van afhankelijk is. Toch komt dit regelmatig voor. In overleg met NVWA en RVO vind je hieronder een overzicht met noodprocedures, waarmee je in veel gevallen wel kunt inloggen (via de achterdeur), zodat je toch gewoon kunt doorgaan met je werk.

Hieronder een overzicht van applicaties en eventuele oplossingen in geval van storingen. Wanneer een relatie bij een bepaalde applicatie te maken heeft met een storing of technisch probleem kan hij contact opnemen met RVO.nl (of Helpdesk NVWA bij onafhankelijke monstername). Vervolgens zal RVO.nl/NVWA de storing onderzoeken en bepalen of een noodprocedure ingezet kan/moet worden. Dit is afhankelijk van de aard van de storing en de tijd die het kost om de storing op te lossen.

Applicatie

Probleem

Oplossing/alternatief

Mijn.RVO.nl

Niet in kunnen loggen of site niet beschikbaar

Neem contact op met RVO.nl

Import Mest

Storing meldapplicatie, bijvoorbeeld geen ME kunnen selecteren

Neem contact op met RVO.nl: Als de applicatie niet werkt, kan RVO.nl eventueel een noodprocedure opstarten

E-CertNL

Applicatie is niet benaderbaar

Je kunt inloggen via alternatieve login. Zie instructie op www.e-cert.nl of https://e-cert.nl/wp-content/uploads/2018/10/e-CertNL_Inloggen_v2.1.pdf

E-CertNL

Algehele storing van de

E-certNL applicatie

Geen alternatief. Tot op heden is er echter slechts éénmaal een storing geweest. Indienen via een webservice kan altijd.

Partijbemonstering

Algehele storing van de  applicatie of mijn.rvo.nl niet beschikbaar

Er is geen noodprocedure ingeregeld. Partijbemonstering zal in 2019 waarschijnlijk niet meer toegestaan zijn.  

Onafhankelijke monsterneming (via NVWA)

Algehele storing of applicatie niet beschikbaar

Neem contact op met helpdesk NVWA. De NVWA kan een noodprocedure opstarten.