Hieronder een overzicht van applicaties en eventuele oplossingen in geval van storingen. Wanneer een relatie bij een bepaalde applicatie te maken heeft met een storing of technisch probleem kan hij contact opnemen met RVO.nl (of Helpdesk NVWA bij onafhankelijke monstername). Vervolgens zal RVO.nl/NVWA de storing onderzoeken en bepalen of een noodprocedure ingezet kan/moet worden. Dit is afhankelijk van de aard van de storing en de tijd die het kost om de storing op te lossen.
Applicatie |
Probleem |
Oplossing/alternatief |
Mijn.RVO.nl |
Niet in kunnen loggen of site niet beschikbaar |
Neem contact op met RVO.nl |
Import Mest |
Storing meldapplicatie, bijvoorbeeld geen ME kunnen selecteren |
Neem contact op met RVO.nl: Als de applicatie niet werkt, kan RVO.nl eventueel een noodprocedure opstarten |
E-CertNL |
Applicatie is niet benaderbaar |
Je kunt inloggen via alternatieve login. Zie instructie op www.e-cert.nl of https://e-cert.nl/wp-content/uploads/2018/10/e-CertNL_Inloggen_v2.1.pdf |
E-CertNL |
Algehele storing van de E-certNL applicatie |
Geen alternatief. Tot op heden is er echter slechts éénmaal een storing geweest. Indienen via een webservice kan altijd. |
Partijbemonstering |
Algehele storing van de applicatie of mijn.rvo.nl niet beschikbaar |
Er is geen noodprocedure ingeregeld. Partijbemonstering zal in 2019 waarschijnlijk niet meer toegestaan zijn. |
Onafhankelijke monsterneming (via NVWA) |
Algehele storing of applicatie niet beschikbaar |
Neem contact op met helpdesk NVWA. De NVWA kan een noodprocedure opstarten. |