Cursus - Communiceren is te leren

Communiceren is te leren

Zonder communicatie heeft geen enkel bedrijf bestaansrecht. Ga maar na: we communiceren met medewerkers, klanten en leidinggevenden. Reden genoeg om te zorgen dat die communicatie zo helder en efficiënt mogelijk verloopt. In deze training behandelen we daarom vragen als: wat is het effect van je communicatie? Hoe komt je boodschap over op de ander? Bereik je wat je wilt bereiken? En durf je te zeggen wat je wil zeggen?

Inhoud

In deze training leren we van en met elkaar en kan iedereen zijn eigen vragen inbrengen. We gaan nader in op proactief handelen, het omgaan met weerstand en de effectiviteit van verschillende manieren van communiceren. Je wordt bewust van je eigen communicatiestijl, kwaliteiten en valkuilen. Je vergroot je vaardigheden in het communiceren, waardoor je meer effect weet te bereiken! 

Trainer(s)
Ellen Lesscher, Wondernemen

Niveau training
MBO werk- en denkniveau

Aantal deelnemers
Minimaal 8 en maximaal 12 aantal deelnemers

Lengte training (exclusief studiebelasting)
1,5 dag

De doelstellingen
Na afloop van de training weet je:
- hoe proactief te handelen,
- hoe om te gaan met weerstand,
- wat de effecten zijn van verschillende manieren van communiceren,
- wat jouw eigen communicatiestijl, kwaliteiten en valkuilen zijn,
- heb je jouw communicatieve vaardigheden vergroot en weet je hoe je daarmee meer effect weet te bereiken.

Studiebelasting per week
1 dag, er is geen voorbereiding of huiswerk

Kwalificaties
Na afloop ontvangt de deelnemer een bewijs van deelname

Doelgroep
Voor iedereen die zijn communicatieve vaardigheden wil vergroten, ongeacht welk werk wordt uitgevoerd

Aanvangsniveau / vereisten vooropleiding
MBO werk- en denkniveau

Informatie over het te verstrekken / aan te schaffen studiemateriaal
Het lesmateriaal wordt bij aanvang van de training verstrekt