
Het twee miljoenste exemplaar is een T7 225, een van de populairste modellen die momenteel in de fabriek worden geproduceerd. Uiteraard kreeg dit jubileummodel ook een bijzondere striping. De motorkap is candy blue en er zijn zilveren en zwarte New Holland-afbeeldingen met ook een verwijzing naar de Britse vlag. De velgen zijn zwart met ook hier zuurstofblauwe randen.
De komende maanden zal dit jubileummodel op verschillende shows in het Verenigd Koninkrijk te zien zijn. Onbekend is nog of deze ook de Noordzee over zal steken. Na deze jubileumtoer gaat hij terug naar de fabriek in Basildon en krijgt dan een plekje in het bezoekerscentrum bij de fabriek.

Historie fabriek
De productie in de fabriek in Basildon begon met de bouw van de Ford Dexta-modellen. Die werden later opgevolgd door de Super Dexta- en Major-modellen. Na 20 jaar leverde dit de eerste mijlpaal op, toen er in totaal een half miljoen tractoren waren gebouwd. Gemiddeld dus 25.000 stuks per jaar. Daarna volgde de echte glorieperiode van de fabriek, toen er vijf jaar lang 100.000 tractoren per jaar werden gebouwd. Het was de tijd van de 10-serie van toen nog Ford. Al in 1989 werd daardoor de miljoenste tractor gebouwd.
Ook in de jaren daarna bleven de Fords in grote aantallen uit de fabriek rollen, want al in 1995 werd de 1,5 miljoenste tractor geproduceerd. Dat was inmiddels een New Holland, na de overname van Ford door Fiat in 1991. De jaren daarna ging de productie flink omlaag doordat het fusieconcern een deel van de productie overbracht naar andere fabrieken in Europa. Daardoor heeft het dus bijna 30 jaar geduurd voordat er weer 500.000 tractoren waren gebouwd. Het zal dus ook nog wel even duren voordat er weer een volgend jubileum gevierd kan worden.